maskrosasse

Alla inlägg under april 2011

Av Ann-Sofie - 26 april 2011 15:26

Hejhej..   



Idag var den första skoldagen efter lovet.. Var väldans trött för har inte sovit nå inatt..


På morronen var jag till tandis och bytte fyllning på en tand, för närjag borrade den för 1år sen så hade hon inte satt en tät fyllning så fick göra om allt.. Tog ingen bedövning och det var sjukt obehagligt, låg och spände mig hela  tiden..


Sen i skolan hade vi en rätt lätt dag ändå.. först bara so innan lunch.. Efter de hade vi svenska, men jag och några till fick sluta efter typ 20 min, medan nåra andra fick sitta och ha lektion. Språkvalet gick oxå lätt, för därifrån fick vi oxå sluta, för att killarna skulle va i de klassrummet och ha föreläsning me barnmorskorna.. No hade vi bara i 30 minuter sen fic vi sluta för vi skulle oxå snacka med barnmorskorna..

Så det har vart en nice dag, lite lugn, så som man behöver efter ett lov :)


Ids int sätta upp bilderna från abisko än.. Gör det nån annan gång när jag orkar.. ;)



Hejdå, kraam! <3

Av Ann-Sofie - 23 april 2011 13:46

Glad Påsk alliopa!


Idag har jag, mamma, pappa och Johanna vart och pimpla.. Pappa fick en liten harr och en stoor sik.. Vi andra hade tydlingen äckliga maskar på krokarna, för vi fick inget.. ;) Sen har man käkat påskägg idag.. Fy vad äckligt egentligen ;)


Igår var det långfredag, till minne av vår käre broder Jesus som dog på kordet för våra synders skull, så var vi till bönehuset i kuttis på morgonen och på kvällen samt sångafton..Sen var vi oxå till fammo och faffa och hälsade på. Mer än så gjorde vi inte. Men det var underbart att få lyssna på guds ord och få vara närvarande vid gudstjänsterna.


Ikväll ska vi oxå dra på bön i karre.. Sen far vi och hälsar på nåra bekanta här..



Jepps, men ska dra och äta nyfiskad fisk GODA köttbullar.. :) (fisk e int min starka sida)


See you!


Ha en fortsatt bra påsk!


Kram! <3


 

<3

Av Ann-Sofie - 23 april 2011 13:45

 

''Jesus för världen givit sitt liv,

öppnade ögon herren mig giv.

Mig att förlossa offrar han sig,

då han på korset dör och för mig.


O vilken kärlek underbar sann,

aldrig har någon älskat som han.

Frälst genom honom lycklig och fri,

vill jag han egen evigt nu bli.


Tag mig nu herre upp till ditt barn,

fräls mig från alla frestarens garn.

Lär mig att leva leva för dig,

glad i sin kärlek offrande mig.''


<3

Av Ann-Sofie - 21 april 2011 16:46

Hejhej..


Är i kuttis hos mamma och Camilla. :) Vi ska stanna här över påskhelgen och åker hem på söndag..



Bilder och mer om vad vi gjorde i Abisko uppdaterar jag om när vi kommer hem :)


Men nu måste jag dra, Camilla säger att vi ska fa till affären nuu!


Kraam! <3

Av Ann-Sofie - 18 april 2011 20:14

Hejhej.. :)


Nu är vi i Abisko.. Imorrn ska vi och pimpla till torneträsk, eller jag och Sara ska tvinga pappa så vi får fara och åka slalom ist, för de är int så skojj att sitta och pimpla en hel dag, när man inte får fisk.. Och jag har ju int så bra tålamod när det gäller de ;)


Nån gammal gubbe följer efter oss här.. Nyss kolla han in i rummet vi sitter i.. haha ;)


Aja, men nu ska vi dra, för pappa och johanna och mamma kom hit oxå ;)


Byyyyye! Syns nån annan kul dá!


Kramar! <3

Av Ann-Sofie - 17 april 2011 16:09

  

Namn: Fläcken

Kön: Hane

Ras: Dvärgkanin (Renrasig)

Utseénde: Svart, med vita fläckar på nacke och nos och uppöver pannan. Sen har han även bruna och gråa hårstrån inblane i det svarta på magen. Ögonen är blåa.

Kastrerad: Nej

Vikt: ca 1-2 kg

Mat: Fri tillgång till hö och vatten. kaninpellets får han ibland, men dock inte varje dag, p.g.a att han bara väljer att äta pellets då ist för hö. Och hö är viktigt för att tänderna inte ska växa för snabbt. Sen får han morötter och kaningodis nån gång i veckan.

 

Personlighet: Han är väldigt lugn, och älskar att sitta i famnen och bli klappad. Han visar även tydligt vad han vill. Vill han t.ex ut ur buren så biter han i gallret. Vill han bli klappad så puffar han li te lätt på ens hand, vill han att man ska akta sig så puffar han lite hårdare.

Råd: Passar utmärkt att ha till första djur. Men tänk på att de är väldigt känsliga djur. Höga ljud och sådant funkar inte.

Bur: En blå bur har han. Den används mest som hans sovkoja och det är i den han gör sina behov. Han springer oftast lös, eftersom att buren alltid står öppen så han kan komma ut och springa när han vill.

Övrigt: Han är jätte snall att ha ute. Man behöver inget koppel, eftersom att han springer inte iväg. Bara det inte är hundar eller katter ute, så springer han där själv.



Av Ann-Sofie - 17 april 2011 15:43

Sitter och väntar tills muffinsen är klara, håller på att baka glutenfria kladdkaksmuffins så jag oxå får nåt fika med till fjällen.. Passar på att blogga lite medans - i brist på annat att göra!


Nu ska jag gå och ta ut dem, så det inte blir bränt!

 

MUMS! :p

Av Ann-Sofie - 17 april 2011 12:46

Godmorgon! :D


Imorgon åker hela familjen + min kusin S upp till fjällen i Abisko.. Vi ska åka slalom, pimpla och lite annat.. :) Måste typ börja packa, men vet inte vad man ska ha med och så.. Sen iiis jag bara inte sätta igång ;) Är en liiten aning slö! Aja men man måste väl? Så ska sätta fart..


Visste ni att det bara är 54 dagar kvar till sommarlovet, om man räknar med alla helger och sånt? SKÖNT!!! :D <3


Aja, ska väl börja dra och sätta igång med packningen nu rå!

 


 Kraamar! <3

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards