maskrosasse

Alla inlägg under september 2011

Av Ann-Sofie - 30 september 2011 11:21

Hejhej!


Just nu sitter jag i soffan och slappar, har just vaknat till liv.. ;) Ska snart börja fixa lite skouppgifter här snart, så jag inte kommer efter så mke i skolan, nu när är bota därifrån. Sen senare idag så ska vi baka pizza. Gott! :p


Igår hade jag kul, satt och chattade med Mia, och Maya. Underbart. Saknar er alla så. Men snart ss vi igen. 34 dagar kvaar! <3



Kramkram!

Av Ann-Sofie - 28 september 2011 13:00

Idag har jag suttit hemma och jobbat.. Började med tekniskasystem, men kom verkligen ingenstans, så gick över till matte, vilket gick mycket bättre. Nu har jag gjort klart hela diagnosen, och det gick asbra kändes de som. Kunde allt iaf. Jag som trodde att jag inte skulle fatta nå. Nu ska vi snart äta, sen ska jag, Camilla, Johanna och Camilla gå ut på promenad med hundarna runt strandvägen (ca 6 km) Skönt. Efter det ska jag börja plugga till Engelska- och So proven, och försöka jobba lite med tekniska system. Sen blir det väl att hjälpa till med städning och såå.


Nästa vecka far man väl troligen till skolan igen, verkar de som.. Ska bli skönt, så man inte hamnar såmycket efter med allt (nog för att jag redan gjort de, men så det inte blir ännu mer). Men tills vidare jobbar jag hemma.


Kramkram!


 

Av Ann-Sofie - 27 september 2011 21:40

Ikväll hade jag ridning på Åke.. Hoppning. Gick bra. Mycket bättre än förra gången iaf. Han gick verkligen fint idag, kändes underbart. Det är så skönt att bara få vara i stallet, för då kan man tänka på annat, och fokusera på annat.


Den här veckan får jag inte vara i skolan. Och jag orkar inte heller, orkar knappt nåt just nu. Hoppas det känns bättre nästa vecka, för dagarna går verkligen segt när man är hemma. Ska försöka jobba med skoluppgifter hemma lite, men det är svårt, annat tar tankarna ifrån hela tiden. Jag kan inte fokusera. Men snart blir det bra. Snart.


Massa kramar! <3

Av Ann-Sofie - 27 september 2011 11:46

Vill vara i skolan idag, så sjukt tråkigt att sitta hemma ist varje dag. Hoppas man får fara imon iaf. Pallar inte med alla möten!

Av Ann-Sofie - 26 september 2011 12:18

Tiden går sakta, man känner sig så ensam, orkar inte göra något. Runt om mig händer massa, hela tiden. Luften är full av små struntsaker, som gör det svårt att andas. Och untan luft orkar man inte länge. Bara några minuter, innan man tuppar av. Men jag orkar längre än så, fast det är tungt. Varje andetag gör ont. Runt om mig finns mycket jag måste ta tag i, men jag orkar inte, för kan inte tänka. I hjärnan cirkulerar för mycket just nu, för att jag ska orka. Jag vet att jag klarar, men inte nu, nu behöver jag vila. Igår var samma sak, och före det, och före det. Imorgon orkar jag nog inte heller, men kanske sen. Sen kanske det går. Men inte nu. Nu måste jag få vila. Vill inte tänka nu, vill inte kämpa. Tar en paus, det behöver jag.

Av Ann-Sofie - 26 september 2011 12:13

Jag önksar du förstod.

Jag önskar din vilja var stark.

Jag önskar allt blev bra.

Jag önskar du mådde bra.

Jag önskar allt blev som det ska.

Jag önskar besluten var färre och lättare.

Jag önskar att det här aldrig hände.

Jag önskar vi alla kunde må bra.

Jag önskar att allt en dag blir bra.



  En dag kommer du nog att förstå.

Det kommer bli bättre!

Av Ann-Sofie - 20 september 2011 12:05

Sitter i biblioteket, har lunch nu. Ikväll blir det och fara till stallet och ha ridlektion - hoppning. Askul! :p


Aja, men orka skriva mer. Hejdå!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards