maskrosasse

Alla inlägg under september 2013

Av Ann-Sofie - 29 september 2013 20:05

På förmiddagen var jag hos lillasyster en sväng. Vi spelade spel och drack varm choklad. Mysigt!

Sen vid två cyklade jag hem och sen dess har jag hunnit baka två olika sorter bröd, ätit och städat rummet.

Nu sitter jag och dricker té och äter nybakt fralla. Ska strax gå och duscha och sen lägga mig och läsa lite innan jag går och sover.

Lär inte skriva mer idag så godnatt! :)

ca ett år sedan

Av Ann-Sofie - 28 september 2013 20:54

Tack mamma för ett fint samtal. Blir alltid lika glad när jag får höra din röst. Ännu gladare lär jag bli om en vecka för då får jag äntligen krama dig igen. Längtar så otroligt mycket! Jag älskar dig mer än ord kan förklara. Tack för att du finns! <3

Av Ann-Sofie - 28 september 2013 11:29

Godmorgon! Goddag!

 

Jag har kommit på en sak. Att jag är rätt lik en pansionär. Jag går och sover tidigt om kvällarna, vaknar tidigt (trots att det är helg), dricker tre koppar svart morgonkaffe och går ut på trappan och tar lite frisk luft. Förutom allt detta gillar jag såkallat ''pansionärsgodis''. Alltså punchknappar och marmeladrutor. Plus att jag använder språk som ''härliga tider'' och ''på min tid''. Vad ska man säga? Haha!


Aja på tal om blåbär så har jag försökt plugga lite historia nu på morgonen. Men nu ska jag ta en paus och cykla mot lillasyster. Pluggandet får vänta på mig till ikväll eller imorgon. Jag förtjänar lite ledighet!


Ha en fin lördag allihopa och glöm inte att äta rikligt med godis nu, det är trots allt inte lördag varje dag! :)


 

Bild från: ''en pansionär på semester.''

!!!

Av Ann-Sofie - 28 september 2013 09:48

Man får ofta frågan om vad som gör en arg. Jag har aldrig riktig kunnat svara på det då jag sällan blir arg. Men gårdagen gav mig svaret på den frågan.

Någon feg liten stackare hade skrivit anonymt åt min lillasyster att hon är ful. Jag höll på att explodera. Lillasyster är det finaste jag har. Hon är helt fantastisk, underbar, älskvärd, fin, ja allt. Hon är en del av mig. Jag förstår inte var mänskligheten är påväg. Förstår inte folk hur otroligt sårande det är för en femtonåring att höra att man inte är fin som man är. Att man är ful. Det är sådana ord som leder till dåligt självförtroende, som leder till så mycket smärta för den som får höra ordet.

Nu hoppas jag verkligen inte att Johanna tog åt sig av vad den här personen skrev, för det stämmer inte. Det är bara tragiskt hur människor klankar ner på andra utan anledning. Önskar innerligt att den som sa detta åt min fina lillasyster ska be om ursäkt, för sånt beteende är inte okej.

Och Johanna, jag älskar dig mer än ord kan förklara. Jag hade gjort vad som helst för dig. Du är världens finaste och otroligt värdefull. Min underbaraste syster!! <3

Av Ann-Sofie - 27 september 2013 18:27

Av Ann-Sofie - 25 september 2013 17:52

Så stressigt allt just nu. Känns som om jag har hundra saker att fixa i skolan de närmaste veckorna samtidigt som livet i allmänhet känns rätt så kaosartat för tillfället. Och nej, det har inte hänt något. Bara känslor och tankar som spökar. Roligt att det ska komma just när man har som mest i skolan. Dock inget att göra åt, bara kämpa vidare och försöka fokusera på det som är viktigt. Resten får vänta ett tag. Tills jag orkar ta tag i det.


Om någon är sugen på att byta liv med mig i några veckor så är ni välkomna att höra av er! Ni kommer aldrig behöva ha tråkigt mer, nej det finns maaaassor med härligt plugg att jobba med 24/7. Yepp. Först till kvarn! :)


 

Sommarlov hade jag inte tackat nej till nu.

Av Ann-Sofie - 24 september 2013 17:47

Just kokat té och nu försöker jag finna inspiration till att ta ta i lite historia-plugg. Går sådär faktiskt. Men när man väl kommer igång så lär det gå lättare så därför tänkte jag börja ta tag i det nu.


   

Plugg-style. Använder aldrig mina glasögon ''offentligt''. Trivs inte alls. Men de är bra att ha när man bara ska plugga hemma. Typ då de kommer till användning. Är en enorm avlastning för ögonen när man ska läsa/plugga under en längre tid.


Yes, men nu ska jag agera plugghäst. Vi hörs!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards