maskrosasse

Alla inlägg under januari 2012

Av Ann-Sofie - 28 januari 2012 20:58

16 - 19 februari tar jag ledigt från allt, och drar med världens bästa Maya till Stockholm. Kommer bli hur skönt som helt, att bara få vara tillsammans och ha de härligt å mys. Ibland behöver man få åka bort, för att sen orka komma tillbaka och fortsätta med vardagen igen. Kommer nog bli bra. Längtar massor. Men det kommer nog gå fort. <3


 

<3

Av Ann-Sofie - 25 januari 2012 20:21

Av Ann-Sofie - 25 januari 2012 20:19


Av Ann-Sofie - 22 januari 2012 13:16

Hej !

Idag är en sån riktig 'göra-ingenting-dag'. Hur skönt som helst att bara vara, och slippa tänka på något.


Kommer inte blogga mer idag, vill bara ta de lugnt.


Hörs!


 

Av Ann-Sofie - 21 januari 2012 20:43


1. Kan du berätta lite om maskrosbarn och lägret?

Maskrosbarn är en ideell organisation som stödjer unga som växer upp med föräldrar som är psykisksjuka eller har missbruksproblem. lägret är helt gratis, och där hittar man på en hel massa roliga och galna saker samtidigt som man får prata och bearbeta det som hänt & händer. På en period är man ca 20 ungdomar mellan 14 - 19 år. Alla har växt upp på liknande sätt, även alla ledare. Efter lägret känner man sig mindre ensam, och man har någon att vända sig till om man mår dåligt. Man har även återträffar så man kan träffas igen, och se hur allt gått. Du själv bestämmer hur många läger du vill åka på. Vill ni veta mer så kolla på deras hemsida http://maskrosbarn.org/ .


2. Nämn 4 personer som är viktiga i ditt liv.

Sandra - En helt underbar person som hjälpt mig med otroligt mycket. Du är en person jag ser upp till, och som jag litar på. Den första vuxna personen jag vågat berätta i princip allt för. Du sätter ord på mina tankar och känslor, vilket känns otroligt stort. Saknar dig varje dag. Tack för att du alltid finns, och förstår. <3


Maya - Du är som en syster för mig. Med dig är jag så sjukt trygg och lycklig. Du har verkligen allt man behöver, förståelse, omtanke, kärlek, galenskap, glädje. Ja allt. Du är en av de mest betydelsefulla människor som jag har i mitt liv, och varje dag utan dig är saknad. Tack för att du väljer att vara en del av mig. Jag älskar dig. <3


Anna - En helt underbar och stark person, som alltid finns för andra trots det du själv bär. Du gör världen till en fin plats att leva på. Ger en sån otrolig glädje. Du riktigt sprider hopp och ljus omkring dig. Jag vet att du alltid bara finns ett samtal bort. Jag saknar dig. Tack för allt. Jag älskar dig. <3


Mina underbara systrar - Ni är dom som står mig allra närmast, och är mina allra bästa vänner. Utan er är jag inte hel, för ni är en stor del av mig. Det är er jag kämpat för, varje dag. Bara velat ge allt, för att ni ska få må bra. Även om jag ibland är less ocoh irriterad på er, så älskar jag er ändå över allt annat. Ni är det viktigaste jag har. Tack för att ni finns älskade finaste ni. <3


3. Vilka bloggar brukar du läsa?

gossips, micahs, kissies, Mayas blogg och Annas blogg.


4. Vad har lägret betytt för dig?

Det har betytt otroligt mycket. Jag har fått en helt ny bild av mig själv, mina föräldrar och min uppväxt. Det har förändrat mitt liv. Jag blev omhändertagen och fick kärlek varje dag. Alla förstod vad man snackade om, och man kände sig aldrig ensam. De dagar jag var ledsen, kom alltid någon och kramade om mig, och jag fick prata ut om det som gjorde att jag mådde dåligt. Vi hittade även på så galna och roliga saker, många saker upplever man bara en gång. Jag testade att hoppa från frittfallgungan, och åkte linbana över en sjö. Vilket stärkte självförtroendet när man insåg att man vågade. Sen fick man varje dag höra bra saker om sig själv, och alltid kom någon och påmionde om att inget som hänt var mitt fel. Lägret och alla människor där, har hjälpt mig så otroligt mycket. Det finns inte ord. Jag älskar er mer än ord kan beskriva. Ni är saknade allihopa. <3

   


5. Hur lång är du?

Just nu är jag 1.56 . (Kort, jag vet)


6. Skostorlek?

37 oftast. Ibland har jag 36, och ibland 38.


7. Beskriv dig själv med 3 ord:

Snäll, omtänksam och galen


8. Något du är riktigt stolt över med dig själv?

Svårt att komma på själv. Men kanske att jag kan skriva dikter, som ibland blir riktigt bra.


9. Något du ångrar?

Ja, en hel massa.


10. Bästa minnet?

Sommaren och lägret.


11. Hurdan klädstil har du?

Sätter på mig det som jag trivs i, och tycker är bekvämt. Mets gillar jag mjukisbyxor och en stor huvtröja/huvjacka. Men använder oxå jeans och sånt. Min klädstil är väl inte så ovanlig.

 


12. Favorit blogg?

Finns många. Tex dom som står högre upp.


13. Ditt liv om 10 år?

Om jag lever och mår bra då, så har jag troligtvis flyttat hemifrån till eget, just börjat jobba som socionom, skaffat någon att dela mitt liv med och är allmänt lycklig. Det är väl så jag hoppas det är om 10år.


14. Har du någon/några förebilder?

Jag har personer jag ser upp till. Sandra Patel, Denise Madsen, Therese Eriksson, Maya är några av dom.


15. Om du fick önska något (vad som helst) vad skulle det då vara?

Att alla hade det bra, och fick må bra.


16. Har du något/några djur? (om inte: skulle du vilja ha?)

Ja, här jag bor har vi 2 hundar en katt + kanin.


17. vad skulle du vilja jobba med?

Med utsatta barn och ungdomar i samhället. Jobb jag skulle kunna tänka mig är socionom, psykolog eller något åt de hållet.


18. Favorit:

Sång? Mama will hold me, If I die young.

Färg: Turkos

Mat: Fläskfile med klyftisar och beasås.


 

Av Ann-Sofie - 19 januari 2012 20:51

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, rätt mycket. Åte första gången helt själv till Finland (Österbotten) och var där en vecka hos min kompis, innan resten av familjen kom. Det var svinkul. Sen åkte jag på maskrosbarn lägret i sommar, vilket är något som jag absolut inte ångrar, det förändrade mig som person, gjorde att jag mådde bättre och blev starkare i mig själv. Sen tog jag konfirmationen, och fick ta min första nattvard, vilket var stort och känslosamt.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Yes. :)
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, tyvärr.
5. Vilka länder besökte du? Finland
6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? Mer och bättre kontakt med M och P.
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 3-13 Augusti (lägret), 5 Juni (då jag blev konfirmerad)
8. Vad var din största framgång 2011? Att jag tänkt om, lärt mig acceptera det jag inte kan förändra, förändrat de jag kunnat och börjat tänka mer på mitt eget mående.
9. Största misstaget? Inget jag skriver här.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, händer varje år att man blir sjuk mer eller mindre. Sen har man ju ramlat och slagit sig några gånger (Mest för att jag är så sjukt klantig) ;) 
11. Bästa köpet? ojj. Kommer verkligen inte ihåg ngt.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och onyttigheter I think..
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja ABSOLUT!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? Finns många.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Beror väl på. Vissa stunder har jag  vart mycket gladare än förr, och vissa stunder mer ledsen än tidigare. Beror på vilka situationer jag varit i. Men sammanfattat så har jag nog ändå vart gladare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Vet inte.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Chillat typ
18. Hur tillbringar du julen? Med familjehemmet ocoh deras släkt.
19. Blev du kär i år? Nja.
20. Favoritprogram på TV? Ingen aning.
21. Bästa boken du läste i år? Läst sjukligt många, men ''Vi har ju hemligheter i den här familjen''  av Therese Eriksson var nog bästa.
22. Största musikaliska upptäckten? Vetej
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Fick en OnePiece, och en fin dag
25. Något du önskade dig men inte fick? Nej
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Inte ngt speciellt. Käka tårta med några vänner, hade de mysigt och var i skolan typ.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, mycket. Speciellt att Elise hade funnits kvar. <3
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Min egen, de jag tkr är bekvämt helt enkelt.
29. Vad fick dig att må bra? Maskrosfamiljen, mina vänner, möterna, familjen mm.
30. Vilken kändis var du mest sugen på?Hhaha, venne
31. Vem saknade du? Elise.
32. De bästa nya människorna du träffade? Helt klart alla fina maskrosbarn.
Av Ann-Sofie - 18 januari 2012 16:39

Vart en otroligt seeg dag idag. Inte orkat göra ett skit, sp ja, skolan har fått lida idag. Fick iaf närvaro av att chilla bort alla lektioner. Inte mycket annat jag gjort, än just suttit, vilat. Fett stolt. INTE. Aja, men alla har vi våra dåligare dagar. Man kan ju inte alltid ligga på topp.


Orkar inte blogga mer än såhär idag, men vill fortfarande påminna er om frågestunden. Har fått in en del frågor, men skulle behöva några till, för att det överhuvudtaget ska vara värt att svara på dom. Så alla skriver NU en fråga om vad som helst, så jag kan svara på alla snart.

 

Aja, men ska dra. Vi höres. Kram!


 

Fina syster min. <3

Av Ann-Sofie - 17 januari 2012 21:00

Jag älskar dig Elise. Önskar du var här. Dina ord var så stöttande, så hjälpande och helande. Jag saknar dig hela tiden, du var den som alltid fick mig på bättre humör, alltid gjorde mig glad, och du fick mig alltid att må så bra. Du kommer alltid finnas innuti mig, i mitt hjärta har du kvar samma plats. Du finns runt om kring mig. Du är inte borta, jag kan ännu känna av dig och höra dina ord, inom mig. Du visste alltid hur det kändes, satte ord på mina tankar, fullföljde mina meningar. Allt du sa var så rätt. Du lyckades alltid säga exakt dom rätta grejjerna. Du fick mig att tänka annorlunda, och peppade mig så jag vågade förändra de jag kunde i mitt liv, så de skulle bli bättre. De ingen riktigt lyckades förklara, och få mig att förstå, det lyckades du med. Din styrka glömmer jag aldrig. Vad du själv än var i, så fanns du alltid där för andra ändå. Jag kommer aldrig glömma dig. Ängeln min! <3


Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards