maskrosasse

Alla inlägg under december 2013

Av Ann-Sofie - 27 december 2013 15:22

Av Ann-Sofie - 24 december 2013 20:46

Hoppas ni alla har haft en riktigt fin julafton. För min egen del så har julen i år vart jättebra! Otroligt mysigt!


Började dagen med bastubad. Efter bastun blev det att fixa i ordning sig för att sedan gå till C föräldrar och äta julgröt. När vi kom hem igen så tog jag en liten sovstund innan det var dags för Kalle Anka. Sen blev det julbord och julklappsöppning. Jättenöjd med hela dagen!


Tänkte inte skriva så mycket mer, utan tänkte bjuda på lite bilder från dagen + bilder på de flesta av mina julklappar.


     



                 


Bild 1 & 2 - Slalomutrustning

Bild 3 - Vantar, yllestrumpor, slalomglasögon och handskar

Bild 4 - Godiiiis :D

Bild 5 - Böcker

Bild 6 - Flytta hemifrån-grejer, haha

Bild 7 - Vicoria Secret bodymist & en Tangle Teezer

Bild 8 - Ljus

Bild 9 - Bakböcker + recept

 

Förutom detta fick jag pengar till gymkort plus lite presentkort på bl.a Gina Tricot, IKEA, HM, Sf-bio mm. Annars var det mesta med på bild, var bara något som inte kom med.


Av Ann-Sofie - 23 december 2013 10:29

Av Ann-Sofie - 22 december 2013 22:58

Ibland behöver man tid. Tid att ägna till sitt eget välmående. Sådan tid brukar jag lägga ner på söndagar. Blir ofta bastu, hårinpackning, ansiktsmask, bodylotion mm. Avstressande och avkopplande. Helt enkelt välbehövligt. Vi människor borde bli mer måna om oss själva. För vi alla är värda att må bra.

Av Ann-Sofie - 22 december 2013 18:26

Hej!

Dagen har bestått av städning och julbak. Blev en hel del gott! Bland annat fudge, chokladkola, mintpraliner och puffchoklad. Mums!

Men skön dag helt enkelt! Imorgon blir det att åka till Haparanda för lite julhandel. Jag behöver fixa nån julklapp plus så måste jag hitta något att ha på mig på julafton. Sen ska vi köpa allt det vanliga, som julmat.

Ha det bra så hörs vi snart igen!

Av Ann-Sofie - 21 december 2013 11:19

Hej allihopa!


Igår hade vi julavslutning på skolan, bland annat så delades det ut priser till UF-företagen. Vårt företag ''Courage to Change UF'' vann tredje pris för bästa loggan. Var riktigt roligt eftersom vi inte riktigt hade förväntat oss att vinna något. På tal om UF-företaget, gå in och gilla oss på fb, där finns information om våra produkter samt om vad vi gör. För att gilla klickar ni HÄÄÄÄR!!!


På torsdag hade jag och tjejerna även en liten miniavslutning tillsammans såhär inför jullovet. Var jättemysigt! Blev julklappsutdelning, mat mat mat, spel, prat och fika godis chips läsk. :D


Igår skrev jag äntligen klart min rapport om medeltiden. Så otroligt skönt så det finns inte, har ju trots allt hållt på med den i veckor. (Den skulle vara inlämnade vecka 44 egentligen!!) Dock är den inte inskickad än. Jag blev klar rätt sent på kvällen så ville läsa igenom den idag innan jag skickar in den för att se att ag inte har några slarvfel eller dylikt. Men idag ska den in!


Med tanke på att jag inte har destomer skoluppgifter nu längre (förutom att läsa en engelskabok) så kan jag ta det lugnt nu på lovet och bara vila ut ordentligt. Hur skönt som helst att kunna göra det efter en otroligt stressig hösttermin. Nej, u n d e r b a r t !


Idag blir det att fara till Juoksengi med familjen och äta julbord. Gott! Då kanske även julkänslan börjar smyga sig på lite smått, hoppas på det!


Hörs mer en annan gång!


Av Ann-Sofie - 17 december 2013 19:02

Vad heter du? Ann-Sofie.

Smeknamn? Asse.

Låt som du hör till då du är ledsen? Olika.

Beroende av? Musik.

Vem behöver du mest just nu? Vänner, familj.

Vad tror folk om dig? Ingen aning. Beror väl på om man känner mig eller inte.

Stämmer det? Beror på vad det är folk tror.

Vad får du oftast komplimanger för? Olika.

Vad säger du för att imponera på någon? Inget speciellt.

Hur imponerar man på dig? Genom att vara sig själv och stå för vem man är och vad man tycker.

Brukar du skratta för dig själv? Haha ja, allt för ofta!

Vad står det i ditt senaste inkomna sms? ''Ringde du mig nyligen?''

Var bor du? Pello.

Trivs du där? Vet inte. Finns kanske inte så hemskt mycket att göra då det är så litet, men är väl helt okej.

Äger du några converse? Ja, två par.

Är du allergisk mot något? Gluten, citrusfrukter och pollen är jag allergisk mot. Sen är jag även känslig mot lite olika saker, så de sakerna försöker jag undvika så mycket som möjligt.

Nästa mål i ditt liv? Klara skolan, få bättre relation till mamma och hålla igång med träningen.

Hur svarar du i mobilen? Beror på vem som ringer. Men ''hallå'' är väl det vanligaste.

Antal timmar sömn inatt? Ca åtta.

Sover du ensam? Ja!

Brukar du komma i tid? Ja!

När mår du bra? När jag umgås med bra människor och när jag hittar på saker som gör att jag inte hinner tänka för mycket på jobbiga saker.

När blev du fotat senast? Vet inte riktigt. Ett tag sen.

Hur känner du dig nu? Trött, stressad osv.

Vanlig färg på dina kläder? Vet inte riktigt. Lite olika. För tillfället är det väl vinrött som jag använder mest. Och svart.

Vad tycker du om fötter? Inget särskilt. Kanske inte så jätte fräscht! ;)

Vad saknar du? Lite människor man inte sett på ett tag, sommaren och vissa platser.

Hade du en bra kväll igår? Sådär. Pluggade så hade väl inte jättekul direkt.

Favoritdryck på morgonen? Vatten.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Har olika perioder. Just nu är det väl vid 23:00 ungefär.

Är du blyg? Inte direkt, men det beror mycket på vilken situation det handlar om.

Sysslar du med någon idrott? Inte direkt. Tränar på egen hand, men vet inte om det räknas som idrott?

Är du nöjd med ditt liv? Ganska. Jag försöker vara det eftersom det oftast finns ljusa sidor av allt, gäller bara att ta fram det som är positivt. Men är svårt vissa stunder.

Är du bortskämd? Nej.

Vad gör du imorgon? Skola, träning och plugg.

vad är det värsta du vet? Människor som endast handlar för sitt eget bästa och struntar i om de sårar eller skadar andra.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Kanske 100 kronor i genomsnitt. Vissa veckor köper jag ingenting medan jag andra veckor kan slösa mer.

Vad längtar du till? En massa saker.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, det har jag absolut.

Hur gammal är du? 17.

Vilken tid gick du upp idag? Runt 9.

Har du sovit i din egen säng inatt? Ja.

Har du strumpor på dig nu? Ja.

Bär du glasögon eller linser? Nej, dock är jag i behov av det men trivs inte så använder inte.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Absolut inte.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Oftast mellan 9-11.

Är det okej att gråta? Helt klart.

Vill du gifta dig? Ja, när jag hittat den rätta så vill jag det.

Vill du ha barn? Jag vet inte. Jag vill ha barn, men vet inte om jag vill ha egna. Dock så hade jag gärna velat bli familjehem och adoptera barn.

Solar du ofta? På sommaren eller om jag är utomlands så gör jag väl det. Annars så inte.

Kan du laga mat? Ja, det kan jag. Dock så händer det inte så ofta.

Är du flygrädd? Nej!

Hur vig är du? Inte sådär speciellt vig.

Är du musikalisk? Inte direkt.

Vad är din favorit glass? Magnum strawberry white.

Tror du på ett liv efter döden? Ja det gör jag!

Bor dina föräldrar tillsammans? Nej. De är gifta men de bor på olika håll.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Olika. Kvälls oftast.

Vilket ögonfärg har du? Brun.

Har du någongång gråtit dig till sömns? Ja har hänt ett X antal gånger.

Biter du på naglarna? Nej, inte längre.

Röker du? Absolut inte!

Senaste låten du hörde? Kommer inte ihåg.



 

Nu ska jag skriva rapport. Hejdå!




...

Av Ann-Sofie - 16 december 2013 22:28

Ikväll har jag satsat på att få klart lite skolarbeten. Är nu klar med nk-inlämningsuppgiften och troligen även matteuppgiften (måste bara kolla igenom så jag tänkt rätt). Alltså bara rapporten att få färdigt innan man kan ta jullov på riktigt. Hur skönt som helst. Då kommer även bloggen troligen handla om mer än bara plugg. ;) Måste nog vara rätt uttröttande att kika in här och bli uppdaterade om hur stressad jag är över alla läxor. Menmen, skriver ju om min vardag och den består ju mestadels av skolan så därför blir det rätt naturligt att jag även skriver i bloggen om det (även fast det kanske inte är så hemskt kul att läsa om).


Förresten, om ni vill att jag ska skriva om något speciellt - har tips eller så - kommentera det gärna så att jag vet. Mycket lättare att uppdatera då, och troligen även roligare att följa.


Nu ska jag lägga mig och försöka få lite sömn. Vi hörs mer någon annan dag. Godnatt!


 

Bild från förra årets julafton!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards