maskrosasse

Alla inlägg under juli 2013

Av Ann-Sofie - 30 juli 2013 20:34

Efter två fina veckor på andra orter är det nu skönt att ha kommit hem till byn igen. Har haft det helt fantastiskt på både lägret och semestern! Orkar inte skriva mer idag, utan ville bara säga hej. Ha det fint så hörs vi snart igen!


 

heippahej //trött flicka


Av Ann-Sofie - 26 juli 2013 14:39

Snart börjar en sexton timmars båtresa mot Finland. #färja

Av Ann-Sofie - 17 juli 2013 09:29

Nu bär det strax av mot Luleå för att sedan tidigt imorgon bitti börja resan hem till maskrosbarn igen. Jag är taggad till tusen och humöret är på topp. Helt fantastiskt underbart, äntligen. Som jag längtat! Lär inte skriva destomer hit nu på ett tag, men ha det super fint allihopa så hörs vi när jag hinner. KraaamBanaan!


 

Bild tagen förra maskroslägret.

Av Ann-Sofie - 16 juli 2013 18:22

Ibland får man en känsla inom sig. En känsla som är svår at sätta ord på, svår att förklara. Tacksamhet. Ja, hur beskriver man det? En känsla av hur glad man är över allt och alla man har i sitt liv. Lycklig över vilken tur man haft, vilken tur att just jag fått chansen till allt fantastisk i mitt liv, att just jag fått möjlighet att ha alla mina vänner, nära och bekanta. Just jag. Jag tackar Gud för allt fint han gett mig i livet. Inte bara för allt bra utan jag tackar Honom även för allt dåligt som hänt mig. För tack vare motgångarna, tack vare all kamp så har jag växt, blivit starkare och utvecklats som person. Evigt tacksam.


Och tack till er, till alla där ute som gång på gång trott på mig, som hela tiden stöttat mig , funnits där i med- och motgångar, som har gråtit och skrattat med mig och som om och om igen lyssnat på mig vad det än har varit. Tack till alla er som skrivit fina kommentarer, det har betytt mer än ni tror, det har lyft mig när självförtroendet inte vart på topp. Tack till mina vänner, till min familj, till maskrosbarn, till mina syskon för att just ni finns. Utan er är jag inte mycket, för tack vare er finns jag och tack vare er är jag den människa jag är idag. Alla är ni guldvärda!


Massa kärlek.



Av Ann-Sofie - 14 juli 2013 21:03

1. Hur gammal är du? 16 år

2. Hur gammal känner du dig? Sexton.

3. Vad har du gjort i dag? Vart hos syrran, spelat spel, promenerat, åkt buss hem.

4. Vilken film såg du senast? The impossible.

5. Vem ringde du senast? Hm. Vet ej!

6. Är du besatt av någonting? Yes, cocacola. (haha)

7. Är du rädd för blod? Nej, inte direkt. Tycker mer det är obehagligt.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Ligger i sängen.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej det kan jag inte!

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Haha, absolut!

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Oj. Finns alla möjliga färger. Men kanske mest av svart.

12. När vaknade du i dag? Halv tio.

13. Vilken är din favorithögtid? Våren. Den är som en blandning av sommar och vinter. Underbart!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Utomlands.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Finns ingen sådan.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Jaadu, absolut inget jag funderat på.

17. Vad lyssnar du på just nu? Ljudet från tvn.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Icke det.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk, mjölk, mjölk, mjölk och mjölk.

20. Vem är din favoritkändis? Har ingen speciell.

21. Vad är du på för humör just nu? Helt okej.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Asien

23. Snarkar du? Nej, men jag babblar i sömnen ibland.

24. Vilka yrken har du provat på? Inga? Eller ja, har sommarjobbat på dagis och rödakorset och praoat i affär och inom sjukvården.

25. Hur går du helst klädd? Bekväma saker. Mjukisar ungefär.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Vågen.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad.

28. Vad sa du senast? Pratar så mycket att jag glömmer bort vad jag sagt.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska

30. Vad har du på dig just nu? Mjukisbyxor och linne samt underkläder.

31. Vilken är din favoritaffär? Gina tricot.

32. Vad har du för storlek i kläder? XS

33. Vad har du i dina fickor? Har inga fickor.

34. Vad köpte du senast? Cola, karkki.

35. Hur många gånger har du flyttat? 5 ggr tror jag?

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Mobil, mat och vatten.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Inget av dem.

38. Senaste filmen du såg på bio? Absolut ingen aning.

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej, bara limmad och tejpad med stygntejp.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja. När jag var yngre dock!

41. Vad åt du till frukost? Kesella och oboy.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Var en liten skit som inte visste mycket. Men hade det säkert kul.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, har inte körkort.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Hm, kommer inte ihåg.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På golvet nedanför sängen.

46. Vad var det sista du åt? Lax och potatis.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Finns många. Kenza, Megan Fox osv.

48. Är du blyg? Inte direkt.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Inte vart på nå sånt tror jag.

50. Vad heter du i andra namn? Fanny.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Bootcamp.

54. Har du några husdjur? Två hundar och en katt.

55. Vill du gifta dig? Nångång, ja.

56. Vad är du sugen på just nu? Inget.

57. Vad är klockan? 20:45

58. Vad är det konstigaste du ätit? Vet ej. Pannkakor?

59. Har du någon udda förmåga? Tror ej?

60. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Kiruna och mamma i Kokkola (Finland).

61. Vad önskar du dig i julklapp? Inte ngt speciellt.

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Ja det har jag, när jag spelade trumpet i en orkester.

63. Göteborg eller stockholm? Stockholm.

64. Har du sett någon dö? Nej.

65. Har du någon gång ringt polisen? Ja.

66. Hur många grader är det ute? Vet inte. Kanske 15+ ungefär.

67. Vilken färg har ditt hus? Grått.

68. Vad sjöng du senast? Hm. Vet ej.

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Helt klart!

70. Har du någon gång varit ?medverkande? i en rättegång? Aa.

71. Har du svenskt ursprung? Ja det har jag.

72. Hur mycket väger du? Normalt.

73. Har du ett turnummer? Nej.

74. Vem kramade du sist? Camilla.

75. Har du någon gång åkt snowboard? Testat.

76. Kan du åka skateboard? Kan vet jag inte, men har provat på vilket fick helt okej.

77. Nämn någon du beundrar och varför? Finns många. För att de är starka, inspirerande, underbara.

78. Har du gröna fingrar? Nej.

79. Har du svimmat någon gång? Nej.

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Händer rätt ofta.

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Asse.

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Inte något annat än vad jag gör nu. Kanske sparat lite mer bara?

83. Är du vidskeplig? Vet inte.

84. Vilka är dina största svagheter? Dåligt självförtroende, dömer människor för fort ibland

85. Vad händer till helgen? Nästa helg är jag på läger.

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Absolut inte!

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Ingenting.

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Dricka en flaska sprit utan att bli påverkad, springa ett maraton på tio minuter, äta pannkakor.

89. Vilken är din favoritrestaurang? Papa John i Thailand. Underbar mat!

90. Bada eller duscha? Duscha.

91. Är du bra på att laga mat? Bra vet jag inte, men är inte oätligt iallafall.

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Inte haft något jobb än.

93. När och varför var du på sjukhus senast? Några veckor sen pga magen.

94. Vilket är ditt drömyrke? Polis, socionom

95. Har du några Piercings? Nej.

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Hårdkokta.

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Ingen aning.

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Sov.

99. Har du gråtit idag? Nej.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Vet ej.

Av Ann-Sofie - 14 juli 2013 13:30

Av Ann-Sofie - 14 juli 2013 11:37

Hallåj!


Passar på att slänga in ett snabbt inlägg här medan syrran gör annat. Livet leker på och jag är bara glá. Ikväll åker jag hem till Pello igen, blir nog skönt även fast jag lätt hade kunnat stanna här nån dag extra. Men måste börja packa och så vidare inför läger och eventuell semester till landets södra delar. Jag som älskar att packa. Vet aldrig vad jag ska ha med, så blir alltid ör mycket eller för lite. Som förra årets läger då jag tog med 2-3 par strumpor för att jag trodde vi skulle ha fint väder, men icke. Jag behövde använda strumpor varje dag (även yllestrumpor) så blev att låna. Denna gång tar jag säkert med mig för många par med tanke på hur det gick förra året. ;)


*Läser igenom inlägget* Onödigt, men bättre än inget, så varsågoda och glöm inte att anteckna om mina strumpproblem nu. Pusshej!


 

bara för att inlägget handlate om strumpor

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards