maskrosasse

Alla inlägg under april 2014

Av Ann-Sofie - 30 april 2014 21:30

Grillat och eldat majbrasa. Nu är det bara chill framför tv:n innan man hoppar i säng. Får se till och sova ordentligt inatt då jag åker på konfalägret imorgon. Känner på mig att det kommer bli fyra dagar med snålt av sömn. Får väl sova på dagen när ungdomarna har lektion i värsta fall om det blir allt för mycket vakande.

Nu ska jag vara lite social här. Vi hörs när jag kommer hem från Moinalahti, kommer inte ha nät där så kan inte uppdatera er under de dagarna. (Kan heller inte nås via telefon, tänkte jag nämner det så folk inte tror jag dissar dem.)

Ha det bra, hejdå!

Av Ann-Sofie - 28 april 2014 15:41

Sovmorgon till tio idag, började först efter lunch. En lektion. Matte, som läraren pratade bort. Kan inte bli så mycket bättre! Mjukstart efter påsklovet med andra ord.

Efter matten blev det träning. Kändes sjukt skönt (iaf efteråt). Inte tränat nu under lovet (förutom promenader då), så blir alltid så motiverad att köra när jag vilat några dagar.

Kort vecka dessutom. Får "lov" igen på torsdag, är ju första maj då. Dock åker jag på konfaläger 1-4. Ska vara ledare där. Blir nog en utmaning samtidigt som det säkert även blir superkul! Ser iallafall fram emot det!

Ikväll väntar svenskaplugg inför litteraturprovet imorgon. Känns ändå helt okej just nu, men har en del kvar att läsa. Aja, bara kämpa på så ska det nog gå bra!

Liten Ann-Sofie. :)

Av Ann-Sofie - 26 april 2014 19:25

Varför har man prov direkt efter ett lov? Trodde lovet var till för att vila men tydligen inte. Är så otroligt less på skolarbete så det finns inte. Alltid massa att göra, aldrig kan man ta det lugnt. Tvåan är på riktigt det hittills värsta skolåret jag gått, alltså då menar jag stressmässigt. Allt annat är liksom bra med skolan, klasserna, lärarna, upplägget osv. Enda felet är stressen, den förstör så himla mycket. Och jo, jag vet att jag alltid gnäller på skolan men det är för att den tar upp så sjukt mycket tid av mitt liv. Och nej, jag hatar inte att plugga absolut inte, tycker till och med det är kul ibland men i måttliga mängder. Vill inte att skolan ska hindra mig från att göra saker jag mår bra av som t.ex att träffa mina systrar. Borde vara en självklarhet men jag hinner inte alltid ens det för att jag måste plugga. Visst hade jag kunnat sänka mina krav på mig själv men vill bli något i framtiden så då går det ju inte.. Nej, nu slutar jag skriva här. Måste fortsätta med litteraturhistorien så jag inte får F på provet.

Av Ann-Sofie - 24 april 2014 14:30

Hallåj!


Tiden går så fort när det är lov. Helt sjukt! Aja, har iallafall hunnit ta det lugnt och så vidare, vilket var nödvändigt. Dock känner jag mig inte alls redo för att skolan ska börja igen om bara några dagar, hade behövt få mer vila känner jag.


Iallafall. Haft ett fint lov. Mycket utevitselse med korvgrillning, skoterkörning och solande. Otroligt härligt! Förutom det har jag kollat film, läst böcker (inte skolböcker), druckit té och haft det allmänt mys. Kanske borde jag ha ägnat mig lite åt skolarbete också för att slippa stressa sen, men mina krafter har verkligen inte vart på topp så därav vilan.


Idag har jag städat, ätit och slöat. Skön dag med andra ord! Ska försöka ge mig ut på en liten promenad sen senare om jag orkar. Skulle behövas med tanke på hur mycket skit jag ätit nu när jag vart ledig. Ni anar inte. Haha!


Nej, men vi hörs bättre någon annan dag. Är inte särskilt inspirerad till att skriva just nu så ja, hejdå!

 

Hade inte tackat nej till det här just nu. Vill tillbaka! Någon som hänger på så drar vi?

Av Ann-Sofie - 16 april 2014 16:06

Hej!


Slutade redan innan lunch idag (eller hade ''hemarbete''), så kunde ta tolvbussen hem. Riktigt skönt! Nu har jag bara repeterat lite matte, har nämligen prov imorgon. I geometri.. Alltid haft väldigt svårt för det så nu har jag verkligen försökt sätta mig in i det, dock känns vissa delar fortfarande lite tjorviga. Menmen, jag hoppas det går okej imorgon iallafall. Allt beror på hur provet ser ut, jag hoppas på tur!

För övrigt är det snart lov. Sista skoldagen imorgon. Hur underbart? Väldigt. Förhoppningsvis hinner man vila upp sig litegrann så man orkar köra på de sista veckorna av terminen sen. Dock måste jag plugga lite trots att det är lov, men det får man ta. Hinner nog med att göra annat också!


Något jag inte gjort på länge är att ha läst någon bra bok. Åh vad jag längtar tills man får tid över. Är så skönt att bara lägga sig under en filt i soffan, med en kopp té och något att läsa.. Måste försöka hinna under lovet!


Nu ska jag strax dra och käka middag, men vi hörs när jag får tid över!

 

Om någon skulle vara intresserad av att köpa armband så passa på nu. Vi måste nämligen sluta sälja den 9/5 så vill ni köpa - gör det nu. Vår mail: ctc.uf@hotmail.com


Av Ann-Sofie - 10 april 2014 10:12

Solen skiner för fullt utomhus, så underbart. Eftersom jag har hemarbete idag så började jag dagen med en kort promenad. Väl hemma igen satte jag igång och fixa frukost. Blev en proteinsmoothie och kiwi. Riktigt gott!

Recept på smoothien (ungefärliga mått):
1 dl jordgubbar
3/4 dl hallon
1/2 dl yoghurt (naturell eller ev. annan)
1 dl mjölk
20 gram proteinpulver (jag använde med smak av vitchoklad och jordgubb). Proteinet kan uteslutas eller ersättas med ett ägg eller 1/2 dl kvarg.
-Mixa samman alla ingredienser och sedan är det bara att njuta!

Nu ska jag sätta igång att städa lite här hemma. Sen väntar lite plugg!

Av Ann-Sofie - 9 april 2014 13:13

Slutade skolan innan lunch idag. Eller nja, hemarbete kallas det med annat ord. Så nu slöar jag. Ska strax dra ut på en promenad i solen samt ringa min teledejt Maya. <3 Annars händer inte så mycket mer idag. Dusch, mat och kanske lite plugg.

Imorgon väntar en feeeet sovmorgon. Är nämligen "ledig" och ja ni vet numera vad som menas med det.

Tänkte bara kika in och säga hej. Så vi hörs!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards