maskrosasse

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ann-Sofie - 31 augusti 2012 20:24

Hej!


Idag fick jag äntligen min MacBook från skolan. Är så nöjd, sjukt bra och snabb dator verkligen. Dock finns en hel del nytt att lära sig, då det inte alls är samma sak som en vanlig PC-dator, men man lär väl sig bättre med tiden, kan ju iaf det nödvändigaste nu.


Idag i skolan gjorde vi Svenska prov, gick sjukt bra. Sen skrev jag även färdigt mitt personliga brev, som vi skulle lämna till lärarna. Vi skull skriva om vilka vi var, och lite om vår historia så dem fick veta saker som är bra för lärarna att veta om bla. hur vårt liv sett ut. Även detta kändes bra, blev väldigt nöjd med resultatet. Just nu känns allt så positivt med skolan och allt. Även fast jag står inför många tuffa val, och svåra händelser framöver så är jag ändå glad, lycklig. Känner som om jag börjat komma nånstans i livet nu. Ser min framtid så tydligt och ljust. Livet är inte bara svart trots allt, och det är så skönt att man upplever det. Gah. Älskar livet, verligen!



Imorgon drar man till Luleå med familjen, mina systrar ska oxå följa med, sjukt kul. På förmiddagen bli det shopping, och sen till eftermiddagen ska vi på höstmötet. Ska bli underbart.


Aja, nu ska jag surfa runt lite medan jag väntar på att syrran ska komma hit.


Pusshej!


 

..

Av Ann-Sofie - 30 augusti 2012 17:15

Jag saknar dig varje dag mamma. Så dubbla känslor. Önskar bara att allt var normalt.

Av Ann-Sofie - 30 augusti 2012 17:07

Bara haft 2 lektioner idag. Slutade halv 12, så när jag kom hem tog jag en springtur. Nu har har duschat, skrivit klart brev till Svenskan, ätit mellanmål och kokat té. Nu ska jag plugga matte.

Vi hörs!

Pussss <3

Av Ann-Sofie - 26 augusti 2012 16:35

Legat och gjort ingenting hela dagen. Var nyss till affären å handla, och ska väl snart börja käka. Sen hade jag behövt ägna lite tid till matten innan jag drar till lillasyster.

Längtar sjukt mycket till imon, får både min Macbook och lönen efter sommarjobbet då. Sjukt kul. Till helgen kanske jag drar med storasyster till Luleå och shoppar lite, det är ju möten i Luleå då också så blir ju bra timing iallafall. Hade vart skoj!

Av Ann-Sofie - 26 augusti 2012 16:28

En av hon som skapat maskrosbarn som är författaren till boken. Läst den 7 gånger nu, å den är fortfarande lika bra. Man känner igen sig själv otroligt mycket. Verkligen så värd att läsa.

.

Av Ann-Sofie - 26 augusti 2012 16:21

Vad försöker du egentligen döjla, alla har redan sett igenom din stenhårda fasad. Du kommer inte bli mer omtyckt genom att försöka låtsas ha det perfekt, så vem försöker du lura?

15 år. Jag bor i familjehem, och klart det finns vissa anledningar till det. Orkar inte dra upp all skit här, ingen förstår bättre för det. Jag mår bättre än på länge och trivs otroligt bra här. Orkar inte med alla medlidande blickar, eller orden att det är synd om mig. Jag klarar mig, förstå det. Finns folk som har det värre, jag mår ändå relativt bra för att orka mig genom vardagen. Visst är det skönt att folk bryr sig och finns där, men jag behöver ingen sympati, det räcker att veta att ni lyssnar om jag behöver prata. Ni ska inte offra era liv för mig, jag känner bara mer skuld då. Förståelse, omtanke och kärlek kommer jag långt på. Tack!

Av Ann-Sofie - 26 augusti 2012 11:29

Haft skola 3 dagar redan, har gått bättre än jag vågade tro i början. Hoppas det håller i sig, och att jag orkar kämpa mig genom alla dessa år, och få betyg i alla kurser. Börjat hårt med matten nu. Måste jobba hemma mycket de perioder jag har ork. Sen när allt runt mig känns jobbigt kommer jag inte orka, så får ta igen nu så jag inte hamnar efter sen. Det borde gå bra.

Ska snart försöka pallra mig upp ur sängen, har legat å läst Thereses bok för 7de gången. Så otroligt bra. Känner igen mig så mycket.

Ska försöka hinna träffa lillasyster idag, orkade aldrig igår.

Aja, nu ska jag stiga upp å käka frulle. Vi hörs!

Av Ann-Sofie - 21 augusti 2012 20:24

Vart på kvällspromenad med mina systrar, en bra avslutning på sommarlovet. Imorgon börjar skolan igen, skönt. Konstigt nog är jag väldigt pepp på att börja plugga igen. Kul. Nu ska jag vara lite social med alla, vi hörs!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards