maskrosasse

Alla inlägg under november 2013

Av Ann-Sofie - 30 november 2013 17:54

Har vart otroligt stressad denna vecka. Har haft prov samt en affärsplan att skriva och skicka in. Jag = stress är en sjukt dålig kombination. Fungerar inte normalt när jag är stressad. Dock så blev affärsplanen klar idag, så nu är den inskickad. Har tjorvat med den bl.a hela kvällen igår. Skickat in den totalt tre gånger. Nu är det iallafall okej. Hoppas verkligen den duger!


Annars är det tre veckor fram till jul. Har en hel del att göra i skolan innan dess. Bland annat:

*Svenskarapport om medeltiden

*Muntlig bokanalys i engelska (20 min att prata)

*Prov i naturkunskap

*Redovisning i matte

*Prov i psykologi

*Inlämning av nk-uppgift

*Med mera...


Nästa vecka blir iallafall rätt skön. Ledig måndag (inga lektioner) och börjar efter lunch på tisdag och fredag. Så får iallafall sova ordentligt kommande vecka. Skönt!


Vad händer annars då? Ja, vi har bland annat fått tillskott i familjen. En liten pojke har flyttat in. Jättemysigt och roligt! Dock inget jag kommer skriva om destomer här, utan det kommer hållas utanför bloggen.


Nu ska jag räkna lite matte. Hörs!


 

Av Ann-Sofie - 25 november 2013 21:55

Haft en skön skoldag med endast två lektioner. Väl hemma så har jag mest tagit det lugnt samt småläst lite inför juridikprovet som vi ska ha på torsdag. Hade även ett jättefint samtal med bästaste Sandra. Var ett tag sen sist så var roligt att äntligen höras igen.

Nu ska jag börja krypa till kojs. Godnatt!

Bjussar på en bild som inte alls har något med inlägget att göra, bara för att.

Av Ann-Sofie - 22 november 2013 21:57

Har haft systrarna här ikväll. Vi har suttit och pressat gottigott framför Idol. Nu ligger man i sockerkoma och väntar på att orka gå och sova!

hjärta

Av Ann-Sofie - 21 november 2013 19:48

Har kommit in i ett missbruk. Eller missbruk och missbruk. Kanske det är en tvångstanke. Eller ett måste. Troligen bara ett sätt att överleva på. Jag pratar såklart om té. (Och nej, nu menar jag inte att jag dissar kaffet.) Iallafall så har té blivit något jag verkligen behöver när jag ska plugga. Jag kan sitta hur länge som helst och försöka komma igång med plugg, flera timmar utan resultat. När detta händer kokar jag upp lite tévatten och vips så börjar hjärnan koka av engagemang. Helst fabonastisk. Och nej, det är inte som ni tror. Hjärnan börjar inte koka av engagemang pågrund av att tévattnet är 100 grader. Så kan det inte vara för jag har nämligen mjölk i. (Var bara tvungen att förtydliga detta så ni inte missuppfattar téet!) Så alltså är det bara något hokus pokus med té som ger en inspiration och ork till att sitta med näsan nedtryckt i en bok flera timmar i sträck. Vilken otrolig uppfinning!


 

Nu ska jag fortsätta leva livet och skriva klart min historie-essä. Vi hörs när jag har tid!

...

Av Ann-Sofie - 18 november 2013 18:34

Av Ann-Sofie - 16 november 2013 20:40

Kom hem från Övertorneå vid två-tiden idag. Stannade kvar där igår med tjejerna för att fira Amanda! Haft riktigt roligt! Dock blev det inte så mycket sömn så har sovit i princip sen jag kom hem idag. Hoppas på att det bara handlar om sömnbrist och inte att jag börjar bli sjuk. Har verkligen inte tid med det just nu.

Nu ska jag dippa lite grönsaker och chilla framför tv:n. Sen blir det att gå och sova för att förhoppningsvis känna mig piggare imorgon. Vi hörs!

Av Ann-Sofie - 14 november 2013 18:12

Jag var ju på EUP i Östersund förra helgen. Det har kommit upp ett klipp på youtube från detta så tänkte att jag delar med mig av den istället för att lägga upp massa bilder. Lite omväxling!

Av Ann-Sofie - 14 november 2013 16:17

Sitter just nu på bussen påväg hem från skolan. Har hunnit vara på gymmet en sväng efter skolan så nu är det bara hem och äta och börja plugga. Har nk-prov imorgon. Känns inte alls bra, men ska försöka göra det iallafall. Imorgon har jag iallafall sovmorgon till åtminstone klockan tio. Börjar först 12:20. Skönt!

Inget vettigt alls med detta inlägg, men aja får duga tills vidare.

Kramkram!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards