maskrosasse

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ann-Sofie - 18 augusti 2011 09:28

När jag kom hem från lägret ville jag bara tillbaka.


Tillbaka till tryggheten.


Ni gav mig så otroligt mycket. Vi blev omhändertagna, bemötta med kärlek, trygga och gemenskapen bland oss var stor. Alltid när man ville prata, så fanns ni där. Det spelade ingen roll när vi ville prata, ni hade alltid tid. Jag sa saker som jag tidigare aldrig vågat prata om, för jag litar på er. Och ni vet vad jag pratar om, ni vet hur det känns. Det är så mycket lättare att prata med nån man är trygg med, och som verkligen vet hur det är.


Sen allt kul och galet vi gjort. Alla lekar, alla högtider, äventyr, mysstunder och galenheter. Man fick verkligen vara barn. Vi hade så galet skoj, gjorde saker man inte trodde man skulle våga, firade jul, nyår och födelsedagar. Det var min bästa julafton jag haft, även om det var jobbigt. Samma var det med födelsedagen. Och nyåret. Det var bäst.


Ni alla betyder så mycket, det går inte att beskriva med ord. Ni har hjälpt mig så otroligt mycket på vägen. Och vad man än berättade åt er, så stod ni kvar. Ni lämnade en inte. Ni är min familj. För det var ni som gav mig det jag aldrig tidigare fått. Kärlek och trygghet. Banden mellan oss, är band som ingen annan har. Något som inte går att beskriva, man måste uppleva det själv.


Sluta aldrig finnas, ni betyder så mycket, ni ger så mycket.


Jag älskar er!


Snart ses vi igen, saknade ni!


 

Av Ann-Sofie - 2 augusti 2011 14:56

Hej alla fina! <3


Imorgon åker jag till Gnarp.. Klockan halv 5 på morgonen startar jag till Gve, och därifrån åker jag vidare med tåg... Det blir 4 byten för mig, mellan tåg och buss. Men kommer komma fram kring 9.


Kan ju säga att jag börjar bli en aning nervös. För det första har jag aldrig åkte tåg själv, eller rest så långt själv.. Och sen känner jag typ ingen där på lägret, vet bara vilka vissa är och så..


Men det kommer säkert att gå bra allting. På nåt sätt löser sig allt, även om det blir nå tjorv med tåget och så..


Har längtat ganska länge efter det här, och nu äntligen åker jag verkligen. Har inte fattat det riktigt än. Kommer nog aldrig göra det heller.


Nu dom här dagarna innan har jag haft fullt upp, vi har haft en del slätingar hos oss, sen har jag vart tvungen och fixa massa saker och packa. Men nu är jag klar med nästan allt, bara lite kvar att göra.


Vi hörs när jag kommit hem igen!


Hejdå! <3

  Ska trääffa min sötis ikväll oxå! <33

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards