maskrosasse

Alla inlägg under december 2014

Av Ann-Sofie - 31 december 2014 13:00

Hejhopp!

Vaknade vid halv 10, åt frukost och sen bar det av en svängisch mot Pellohallen med syrran för köp av gósaker som Ben and jerrys och cola. Var även en snabbis förbi GK och köpte en försenad julklapp.


Idag blir det att frossa godsaker för att sedan imorgon påbörja ett förhoppningsvis lite nyttigare år. Och NEJ jag ska inte ha godislöfte för det håller jag aldrig, men ska försöka att inte äta skit varje dag liksom (räcker med varannan så är jag lite hälsosammare ;)). Skämt och sido!


Nyårslöftena för 2015 är ungefär detsamma som förra året. Dock vill jag detta år leva mer för dagen och njuta av tillvaron och livets ljusa stunder. Sedan kommer mitt liv förändras rätt mycket nu nästkommande år, så önskar vara öppen och se positivt på förändringarna samt vara social och våga släppa in nytt folk i mitt liv. Sen vill jag även släppa lite på skolkraven (kanske extremt onödigt så här sista terminen), detta eftersom jag mått extremt dåligt av att hålla på som jag gjort. Så lite öppnare, lite gladare, lite mer positiv och göra saker jag mår bra av. Samt tänka lite mer på mig själv och lite mindre på alla andra (man måste göra saker för soh själv oxå, något jag vart dålig på!)


Med detta önskar jag er ett riktigt gott nytt år! Hoppas ni följer era drömmar och kan må så bra som ni bara kan. Alla förtjänar vi lycka!

 

Avslutar med en bild från en av 2014´s bättre dagar!


Kram så länge, och ha en superkväll och ett superår nu!

Av Ann-Sofie - 28 december 2014 20:20

Hej!


Idag var jag ledig från jobbet, så åkte till Soukolojärvi igår på eftermiddagen. Blev att vara och äta på Weddes för att fira A's faster som fyllde år. Vi var runt 20 personer, så var riktigt trevligt. Efter middagen bar det av mot A's morbrors stuga där det bjöds på spel, prat, jacuzzi och så vidare. Riktigt fint! 


Väl hemma från stugan blev det att sova direkt då alla var rätt trötta. Idag har vi hunnit med lite tv-tittande samt en innebandyturnering (jag var hejaklack ;)). Sedan bar det av mot Pello igen.


Hade gäster här när jag kom hem, så hela faderullan åkte till Finland för att äta på Jopperi. Blev en pizza för min del, satt riktigt bra. Nu är vi hemma igen. Har mest tagit det lugnt. Ska strax hoppa i duschen. Imorgon och på tisdag väntar jobb igen. Sedan är jag (förhoppningsvis) ledig fram till fredag. Skönt!


Även min storasyster kommer hit imorgon, vi tänkte fira nyår tillsammans så hon stannar tills det. Roligt! Men får säga hejdå till plugget som var planerat under lovet, lär ju inte hinna med något sånt liksom. Men vem bryr sig? Hellre umgås jag med nära och kära när jag ändå har tid. Mycket mer givande! <3

 

Av Ann-Sofie - 26 december 2014 10:57

Hej på er!


Hoppas alla haft en fantastisk jul med nära och kära. Min jul i år bestod delvis av jobb, men eftermiddagen och kvällen innebar mys med familjen, kalle anka, julklappsöppning samt julmiddag. Det traditionella helt enkelt, men fint det med!


Årets julklappstema var flytta-hemifrån samt träning. Och godis självklart, som vanligt det vill säga. Är i alla fall väldigt nöjd och tacksam. Materiellt är jag nu i princip redo inför nästa års flytt. Är rätt skönt faktiskt! 


Firade även mini-jul med mamma, morbror och mina systrar. Var himla fint att träffas igen, händer inte varje dag liksom. Även om det inte var så lång stund så kändes den ändå fantastiskt bra. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan vi ses igen!


Dagens planer är att åka till Haparanda med C och min lillasyster. Får se om man hittar något kul där! Blir i alla fall skönt att komma bort från Pello några timmar. 


Vi hörs bättre sen. :)


 

Typ bor i denna kofta från Nelly. Hur skön som helst. Var bara tvungen att säga det.

Av Ann-Sofie - 25 december 2014 19:31

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja, dock inga större grejer. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Faktiskt några stycken. Har hållt igång träningen hela året. Sen har jag sökt hjälp och börjat bearbeta det förflutna samt öva upp självkänslan igen. Även haft en bättre relation till mamma detta år.

3. Fick någon du känner barn?
Ja.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, två saknade människor. <3

5. Vilka länder besökte du?
Finland.

6. Är det något du saknade 2014 som du vill ha 2015?
Nej, inte direkt.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Dagen lilla L föddes, samt min och A's dag.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Blev tsm med Andreas, kom närmare mamma samt blev praktikant på Mrb.

9. Vilket var ditt största misstag?

Privat.

10. Vilket var ditt bästa inköp?

Nike air max skorna samt better bodies träningstights.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Ätbara saker, hygiensartiklar och kläder.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Alla underbara människor jag fått spendera året med.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lyckats vara sjuk mer än vanligt.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2014?
A place nearby (Lene Marlin), tears in heaven (Eric Clapton), fix you (Coldplay) och själen av en vän (Ken Ring).

15. Mådde du bättre eller sämre under 2014 än vad du gjort tidigare år?
Vart perioder av både. Vissa stunder mådde jag sämre än tidigare år, andra bättre. Men överlag bättre skulle jag säga.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Ja. Mina systrar.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Bry mig om människor och saker som endast tar energi. Sen även skolan, så obetydelsefullt i jämförelse med vissa andra saker. Ångrar djupt att jag låtit mig själv må så dåligt över mina krav, absolut inte okej. Finns så mycket viktigare här i livet.

18. Hur var din julafton?
Helt okej. Jobbade till 13:00 och sen var det julfirande resten av dagen med familjen. Julen är alltid lite jobbig, men kvällen var mysig i alla fall och maten smakade suveränt!

19. Blev du kär?
Ja.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?

Ingen aning, följde inget speciellt.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej. Jag hatar ingen.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Oj, finns många. Bland annat ''the fault in our stars''.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Inget speciellt.

24. Önskade du dig något som du fick?

Jadå, absolut.

25. Önskade du dig något som du inte fick?

Inte direkt.

26. Vilken var årets bästa film?
The fault in our stars här med.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Firade med mina systrar och familjen.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Vännerna, familjen, maskrosbarn, Andreas.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Vanlig. Lite mindre huvtröjor än andra år och lite mer koftor. Ofta svarta jeans och mindre mjukisbyxor än tidigare.

30. Vad fick dig att må bra?
Samma som nummer 28.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.

32. Vem saknade du?
Pappa.

33. Vilken var din bästa månad?
Kanske augusti.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Vågat ställa krav på andra.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Förhoppningsvis kommer jag må bättre. Sen kommer det hända mycket saker som innebär nya utmaningar.

Av Ann-Sofie - 22 december 2014 20:18

Hejsan hoppsan!


Har äntligen påbörjat första veckan av ett efterlängtat och välbehövt jullov. Hittills har jag inte gjort mycket. På fredag hade vi julavslutning på skolan och under kvällen firade jag och några vänner minijul tillsammans. Så mysigt!


Lördagen och söndagen har inneburit jobb. Har även hunnit umgås lite med Andreas, ätit julbord samt fixa de sista julklapparna. Klädde även granen igår kväll, var riktigt härlig stämning med julmusik och glögg.


Idag var det återigen jobb. Imorgon med. Men efter jobbet imorgon väntar julfirande med min biologiska familj, ska träffa mina systrar, min morbror och mamma. Blir nog fint! 


Nyss skickade jag iväg en beställning på lite pocketböcker. Blev tre stycken, får beställa mer sedan eftersom alla jag ville ha inte fanns i pocket än. Ska försöka hinna läsa lite nu när jag ändå har jullov. Ääääntligen. Vet ni hur mycket jag älskar att läsa? Helt fantastiskt. Speciellt när det är böcker man länge velat läsa men inte hunnit. Är så pepp!


Nu kolla ett avsnitt av ''gift vid första ögonkastet'' på svtplay. Bara jag som gillar den typen av tv-program? Är rätt intressant faktiskt.


 

heh. bild för två jular sen (2012). tyckte jag såg jätteliten ut juh?



Av Ann-Sofie - 17 december 2014 19:49

Två skoldagar kvar, sedan blir det äntligen lite ledighet. Har vart extremt stressad på senaste tiden och haft ångest över att inte prestera tillräckligt bra vilket lett till att jag inte riktigt kunnat göra bort saker i tid. Rädd för att misslyckas helt enkelt. Nu har jag dock tagit tag i det mesta. Imorgon ska jag göra bort årets sista prov och sen kan jag nog andas. Min lärare var himla förstående, så får göra om provet om jag inte är nöjd med resultatet. Känns väldigt bra med tanke på hur dåligt det känts inför detta. Känner lite mindre press på grund av det, men ska självklart ändå försöka göra mitt bästa liksom.


Imorgon har vi annars bara julkonsert samt julbord till lunch. Så härligt. På fredag väntar julavslutning och lov. Känns obeskrivligt skönt!


Nu ska jag försöka läsa lite inför provet. Vi hörs bättre senare!


 

Av Ann-Sofie - 16 december 2014 18:27

   

         

Av Ann-Sofie - 16 december 2014 12:03

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards