maskrosasse

Alla inlägg under september 2014

Av Ann-Sofie - 30 september 2014 21:11

Haft en skön skoldag med endast en seriös lektion. Satt även en stund på biblioteket och försökte göra bort lite plugg ett tag. Kan i princip inte plugga hemma längre då jag inte kan tänka klart så dessa små intensiva pluggtillfällen i skolan är guldvärda!

Förutom plugg har jag hunnit göra lite beställningar. Nu är studensmössan betald, så himla skönt! Även en del skolfoton är beställda, sista skolåret så fick ta mig i kragen och beställa.

Nu ska jag ta en dusch! Imorgon väntar sovmorgon och sen åka till skolan för en lektion samt lite körkortsteori. Härligt!

Godnatt! <3

!

Av Ann-Sofie - 30 september 2014 16:06

Hej!

Såg att min storasyster skrivit ett inlägg om hennes besvikelse angående lestadianismen på sin blogg, och hade även blivit en hel del kritik bland kommentarerna. Kritiken var inte enbart riktad mot henne utan även mot oss andra systrar. Jag tycker det är otroligt fel att dra mig och min lillasyster över samma kam när det inte är vi som skrivit inlägget. Kan bara tala för mig själv och jag säger att nej, jag håller inte med min storasyster i allt hon skriver. Så snälla, lämna mig utanför detta. Jag har ingenting med hennes blogginlägg att göra och även om vi är systrar så delar vi inte samma tankar/åsikter i allt. Vi är olika individer med olika syn på saker.

Såg även att en stor del av alla som kommenterat hennes inlägg yttrat sig om vår barndom. Snälla ni, skulle vara oerhört tacksam om ni inte lade er i. Vad som hänt oss är inte er sak att fundera över, det bör hållas inom familjen. Innan ni kommenterar liknande saker nästa gång så tänk igenom det ni skrivit en extra gång, sårar så mycket mer än ni tror. Är ett känsligt ämne som inte bör diskuteras via ett kommentarsfält på internet. Vill ni diskutera så kom gärna fram och fråga isåfall istället för att sitta framför datorn och spekulera en massa. Vi bits inte! :)

Kände bara att jag ville uttrycka mig angående detta då även jag tog illa upp av vissa kommentarer. Hoppas ni förstår. Tack på förhand!

Av Ann-Sofie - 28 september 2014 20:12

Hej!

Ligger i soffan och kollar tv. Har egentligen massa skolsaker jag borde göra istället men orken finns tyvärr inte riktigt där, så ska försöka med nya tag nästa vecka.

Annars har jag haft en fin helg. Tillbringade fredagen hos lillasyster, så mysigt. Sen resterande dagar har spenderats med A, himla fint. Har egentligen inte gjort så mycket men ibland är det skönt att bara vara och ta det lugnt.

Nu ska jag fortsätta chilla lite och sen hoppa i duschen. Sen väntar sängen så man orkar upp imorgon. Känner mig redan rätt trött så förhoppningsvis sover man bra i natt!

Ha det fint, godnatt! <3

Snö har vi också haft, men nu är det som tur är borta igen. Vintern får gärna vänta lite till!

Av Ann-Sofie - 26 september 2014 09:50

Idag har jag hemstudier hela dagen, så skönt! Ska dock ändå åka en sväng till övertorneå med 12-bussen, lite och fixa nämligen. Sen till kvällen blir det troligtvis att åka till lillasyster en sväng och mysa framför Idol. Var ett tag sen sist så ska bli fint!


Annars rullar livet på. Haft en del motgångar på sista tiden men ska absolut inte klaga. Vart mycket fint som hänt i mitt liv på senaste tiden också så jag är inte bitter. Är helt enkelt jobbigt ibland, men då är jag otroligt tacksam för alla människor runt omkring mig. Ni är guldvärda. <3 Gäller att se även livets goda sidor för att orka!


Nu ska jag göra mig i ordning för att snart bege mig mot bussen. Vi hörs!


 



Av Ann-Sofie - 18 september 2014 18:31

Hallåj!


Sitter och dricker en kopp kaffe. Kom just från affären, var och handlade inför cupcakes-baket som ska sättas igång såfort kaffet är uppdrucket. Ska fira min och en väns födelsedag imorgon så är till det jag ska baka, men smart som man alltid är så gör man saker i sista minuten. Aja, viktigast att det blir gjort åtminstone. Måste även packa lite ikväll då vi stannar till på lördag.


Annars har det inte hänt så mycket sen sist. Livet har rullat på ungefär som vanligt innahållande lite allt möjligt. Mest vart i skolan och sen kört lite bil men inget som vart märkvärdigt att skriva om.


Nu ska jag börja baka. Vi hörs! 



.

Av Ann-Sofie - 15 september 2014 18:37


 

Av Ann-Sofie - 15 september 2014 09:14

Haft en fin helg med underbara människor. Seskarö var magiskt som vanligt, helt fantastiskt. Nu är det i alla fall en ny vecka och jag hoppas det blir en vecka med många léenden och skratt, så behövligt. Kändes i alla fall som om helgen blev lite en nystart för mig, vart många svårigheter på senaste tiden som jag fick förbön för. Bönens kraft är stor så jag känner mig mer hel just nu. Får hoppas det håller i sig!


Nu sitter jag i skolan med min storasyster. Hon åker hem till Pajala idag igen, men vi hade en fin kväll tillsammans igår med otroligt viktiga samtal. Behövdes verkligen! Hoppas somliga saker ska lösa sig till det bästa så livet blir mer balanserat igen! Ha det fint så hörs vi mer snart! <3


 

Av Ann-Sofie - 10 september 2014 19:27

Under morgonen var det skola som vanligt men vid lunch bar det av mot Kalix. Ett besök på sjukhuset gällande min glutenallergi. Nu är lite prover tagna och inskickade, bara vänta på förhoppningsvis positiva besked och sen är jag ''friskförklarad'' dvs. inga mer rutinbesök för kontroller utan eget ansvar för måendet. Första steget i vuxenvärlden helt klart!


Annars hann vi med ett cafébesök i Kalix. Blev cola (fyskam) och en bit rulltårta. Mums! Påväg hem stannade vi till i Övertorneå och var in på Rogers och pressade hamburgare. Himla gott!


Nu är jag på hemmaplan igen. Dricker té och slappar. Laddar upp inför imorgon helt enkelt! Vi hörs!


 

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards