maskrosasse

Alla inlägg under juli 2014

Av Ann-Sofie - 31 juli 2014 16:02

''Det är tack vare dom, jag vågat tagit mig så långt.

dom fick mig att inse, att livet kan va positivt

för lyckan finns någonstans även bland allt negativ.''
- Kitty

 


Raderna här ovan beskriver så himla tydligt precis varför Maskrosbarn betytt så mycket för mig. Vad de gjort för mig och lärt mig. Jag har ofta pratat om lägren, om hur bra de är och så vidare och det har jag ju såklart gjort för att läger med Maskrosbarn är FANTASTISKT. Men organisationen har gjort så mycket mer för mig än så. De har funnits där för mig i alla lägen. Både upp- och nedgångar. Ledare har lyssnat om och om igen på min historia, de har fått höra mycket vidriga saker och detaljer för att sedan kunna hjälpa mig vidare. De har skrivit orosanmälningar och polisanmälningar samtidigt som jag fått stöd. Inför polisförhör och förhandlingar har de peppat och stöttat mig vilket lett till att de verkligen fått mig att tro på mina egna förmågor och styrkor. Förutom allt detta har jag tack vare Maskrosbarn börjat tro på en framtid, på att jag själv kan skapa den. Jag har lärt mig drömma utan att vara rädd för besvikelse. Idag målar jag ofta upp drömmar av en framtid och jag känner att jag har en chans att lyckas med det jag vill. Det är stort. Jag är så tacksam att jag fick chansen till allt detta. En dag är det min tur att förändra liv. Jag längtar.  

Av Ann-Sofie - 31 juli 2014 11:37

Sitter hemma och försöker varva ner. Har bara lunchrast nu så ska strax bege mig mot jobbet igen. Blir nog lite bakning när jag kommer dit, lite omväxling från de ordinarie arbetsuppgifterna så det är skönt.

Aja, ska ta ut hunden en snabbis och sen börja cykla iväg. Vi hörs!

Av Ann-Sofie - 27 juli 2014 22:21

Imorgon väntar jobb. Klockan sju på morgonen ska jag vara där, haha. Inte klivit upp en gång före nio detta lov så får se hur det slutar. I alla fall ska det bli otroligt skönt att få in lite rutiner i livet igen. Det har jag längtat efter. Är skönt en viss tid att vakna när man vill, äta när man vill, vara uppe hur länge som helst osv men blir jobbigt i längden. Så, lite positiva saker med jobb iallafall. Okej, färdigpratat för idag. Sova var det va? Godnatt! <3

...

Av Ann-Sofie - 26 juli 2014 13:15

Och så var sommarlovet snart över för detta år (och för alltid). På måndag börjar jag jobba och sen sätter skolan igång igen. Nej, jag är inte det minsta pepp. Haft det så bra utan all stress och press. Men i höst blir det nya tag. Sista året och sen får jag äntligen göra vad jag vill. Så himla skönt!

Av Ann-Sofie - 24 juli 2014 10:52

Nu väntar sol och bad. Som vanligt. Blivit lite vardag att bada varje dag nu när det är så varmt ute. Men jag klagar inte, är bara så otroligt skönt!

Av Ann-Sofie - 23 juli 2014 19:31

På sommaren vill jag bara njuta av allt, därmed även mat och gósaker. Jag försöker vara hyfsat strikt annars med att hålla sötsakerna till helger osv men på somrarna äter jag vad jag vill så länge jag är sugen. Blir lätt ett glas coca-cola till maten eller en glass ute i värmen. Och det är så skönt att bara kunna ha det så ibland. Leva och inte alltid bry sig så himla mycket. Det viktigaste är att man mår bra, även i sinnet. Jag tror det är otroligt nyttigt att i detta samhälle släppa lite på kraven ibland och faktiskt tillåta sig själv att njuta av tillvaron och inte behöva tänka så mycket. För vem har rätt att döma mig om jag äter några glassar extra i veckan under MIN ledighet eller om jag efter sommarlovet gått upp två kilo? Ingen. Det är bara du själv som bestämmer om det är värt det, för mig personligen är en sommar utan tränings-/kosthets värt de där två extra kilona. Alla dagar i veckan.

Av Ann-Sofie - 23 juli 2014 11:23

Så himla skönt att bara kunna dra på sig sköna, tunna kläder. Under somrarna går jag oftast med sport-bh, en löst linne och sköna shorts. Och det stavas UNDERBART! Varför är det inte sommar oftare när vi människor uppenbart blir så mycket lyckligare av fint väder och stressfria dagar? Bra fråga faktiskt!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards