maskrosasse

Alla inlägg under januari 2013

Av Ann-Sofie - 30 januari 2013 19:12

Kom hem från Thailand i måndags. Inte hunnit skriva nåt här en dess då det vart rätt mycket med allt. Men ja, ville bara säga att jag hade tre helt fantastiska veckor, va underbart. 30 + och sol varje dag i tre veckor. Verkligen jätteskönt. Kommer skriva mer om resan sen samt lägga upp bilder osv. Hinner tyvärr inte nu då jag har lite plugg att ta tag i och sådär. Aja, men vi hörs när jag får tid över igen. Kramkram! <3


     

Av Ann-Sofie - 7 januari 2013 17:59

Snart bär det av. Imorgon halv tio börjar jag min resa mot Hua Hin. Kommer bli underbart att komma bort några veckor från allt. Vila och bara ta det lugnt. Tror jag behöver det här för att orka med allt sen när jag kommer tillbaka. Bara få vara i en helt annan miljö i tre veckor lär göra skillnad. Har längtat och sett fram emot resan länge, men inte riktigt kunnat ta in att jag verkligen ska åka. Det känns lite annorlunda nu. Känns mer och mer verkligt. Väskorna är färdigpackade, vi bara väntar på att timmarna ska gå så man kommer iväg. Det är en lång resa verkligen, men kommer nog vara så värt det!


Har gjort bort allt plugg nu också. Eller ja, allt som jag kunde göra. Fick inga instruktioner till geografin så lite svårt att göra ngt då? Men aja, det hinner jag fixa när jag är hemma igen för nu när jag är borta tänker jag inte börja tänka på skolan, utan bara koppla bort allt som annars är jobbigt i vardagen. Rensa skallen och bara ha kul.


Jag kommer nog inte blogga destomer där borta, så förvänta er inte några inlägg. Vill som sagt bara ha kul och ta det lugnt. Kan ju dyka upp något enstaka inlägg, men vill ni se bilder osv så kan ni följa mig på instagram (asse1996), är mer troligt att det dyker upp ngt där än på bloggen.


Bloggar mer sen när jag är hemma igen. Ha det jättebra alla tillsvidare. Vi hörs. Kramar! <3

 

Av Ann-Sofie - 6 januari 2013 13:07

*Jag är en dålig förlorare

*Jag älskar att laga mat

*Jag har tarmsjukdomen celiaki

*Jag har aldrig varit utomlands (förutom finland)

*Jag vet ungefär vad jag vill med mitt liv, trots min unga ålder

*Jag har inte bott med mina biologiska föräldrar på mer än 2 år.

*Jag ville bli delfinskötare när jag var liten, nu vill jag bli polis, socionom, psykolog eller advokat (hjälpa ungdomar i samhället)

*Jag är rädd för katter

*Jag kunde inte sova ensam förens jag var typ 12 pågrund av att jag drömde jättemycket mardrömmar.

*Jag älskar att lyssna på rap, mest på grund av texterna

*Jag pratar mycket i telefon, men tycker inte om att smsa.

*Jag äter inte pannkakor/plättar/våfflor

*Jag tyckte inte om saft och mjölk när jag var yngre


 

Av Ann-Sofie - 4 januari 2013 15:38

Ska snart dra med bussen mot Ötå för spel/mys/prat/skratt kväll med några tjejjer. Skojskoj!

Hörs senare.

Av Ann-Sofie - 3 januari 2013 19:31

Kom hem från Pajala för någon timme sen. Camilla hade fått magsjuka så jag och Johanna fick roa oss själva. Vi började med å kolla lite kläder ine på LunaMia. J hittade en fin tröja där. Sen drog vi vidare mot Café Nova där vi snackade massa skit och fikade en del. När vi fikat klart blev det färghandeln, kauppis och sport&sko. Köpte bara lite behövliga saker som ansiktsmasker, deo och sådär. Vi avslutade våran dag på frasses där man tröck i sig lite strips. Sen vare bara å vänta på bussen och bege sig hem.


Väl hemma drog jag ut med hundarna en sväng innan jag satte igång å slöa. Nu har jag slöat färdigt och ska hitta kraft till å plugga lite grann. Har en kopp svart kaffe också som ska hjälpa mig att snabbt bli lite piggare, hoppas på det bästa.


Haré bra dårå! Vi hörs <3

 


Av Ann-Sofie - 3 januari 2013 10:26

Igår satte jag väckarklockan på 10, så jag inte skulle sova bort dagen idag och för att jag måste vända på dygnet nu. Jag kan inte somna vid fyra och vakna vid två länge till eftersom det blir svårt i Thailand annars å vakna. Deras tidzon ligger 6 timmar före våran, så ja det är bäst att börja ändra sov vanorna lite nu..


Idag åker jag till Pajala med Johanna. Vi ska möta upp Camilla och ta en fika å så där. Vill hinna umgås med dem nu innan jag åker bort. Blir nog bra att ses nu innan och göra lite roliga/mysiga saker ihop!


Nej, ska börja fixa mig och så där. Vi hörs senare!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards