maskrosasse

Alla inlägg under november 2011

.

Av Ann-Sofie - 30 november 2011 17:28

Jobbig dag.

Av Ann-Sofie - 27 november 2011 12:07

''Så sjukt underbar på alla sätt,

kommer alltid hålla dig intill mig tätt.

Tillsammans klarar vi allt,

även när det blåser hårt och kallt.

Även om avståndet mellan oss är långt,

så finns jag ändå närmare än du kan se.

Jag kommer aldrig lämna dig,

efter allt du gjort för mig.

Så otroligt stark och klok du är,

kommer klara allt du vill här.

Säger alltid till mig helt rätt saker,

fattar och förstår allt de svåra här.

vill alltid alla väl,

trots det du i din själ bär.

Du är min älskade änglasyster här,

väldigt mycket saknad du är.

Önskar mer än allt,

att du var här.''

<3

 


Så otroligt älskad och saknad.<3


Kommer alldtid finnas här,

trots att avståden långt är.<3


Min älskade syster. <3

Av Ann-Sofie - 24 november 2011 20:29

Minns en kväll så tydligt. Vi satt och chattade på msn, pratade om livet. Jag mådde dåligt den dagen, orkade inte med något. Du sa att det kommer bli bra, att det inte kommer ta slut förens allt är bra. Du berättade för mig hur stark jag var, att jag kommer klara allt. Jag trodde på dig. Det året var du den enda jag hade, och litade på, det fanns verkligen ingen annan där, och jag trodde jag aldrig skulle mista dig. Jag kommer ihåg när du sjöng så vackert, aldrig hört nåt så bra. Din röst fick mig att bli lugn. Jag rös. Du var så duktig. Jag berättade det för dig. Och du blev så glad, visade fler och fler låtar, som du sjöng för mig. Sen efteråt satt vi och skulle komma på namn åt din lillasyster som då snart skulle komma. Du ville ha något ovanligt, något speciellt. Det blev det också. Kommer du ihåg?


Du gjorde mig lycklig, med dig var jag inte längre ensam, för du visste vad jag pratade om. Förstod och gav råd. Du var så stark och smart. Klarade allt. Du lovade att alltid finnas. Jag önskar det hade blivit så, kanske jag nu då hade suttit och pratat med dig. Jag hade som vanligt vart lycklig då. Blev så glad varje gång jag såg att ditt namn dök upp i msn på inloggade. För då visste jag att jag har något att prata med, nån som förstår ; Som alltid har tid.


Du finns ännu hos mig. Inne i mig. Tänker på dig varje dag. DU gör mig så stark. Tack, för allt du gjort och allt du lärt mig. Du betyder allt. Änglavännen min. Älskar och saknar dig otroligt mycket, och hoppas du nu har det bra. <3

Av Ann-Sofie - 23 november 2011 19:22

Hejhej..


Sitter här hemma framför satorn med en stor kopp té framför mig. Börjat skriva på min bokanalys, ett skolarbete i svenskan som ska in imorgon. Det går faktiskt rätt bra. Kommit långt nu, så den kommer nog hinna bli klar för inlämning imon. Bra det, så man slipper komma med ursäkter om varför man inte hunnit, och att man slipper bli utfrågad. Orkar inte komma med dumma förklaringar hela tiden. Visst kan man ju säga som det är, men många saknar förmågan att förstå, så då är det ingen vits att heller förklara.


Förövrigt mår jag rätt så okej. Lite seg dag idag bara, vart väldigt trött verkligen, så inte orkat så mycket.


Igår pratade jag med Anna, Maya och Sandra på telefon. Sjukt mysigt. Ni känns så nära, men ändå alldeles för långt bort. Men vetskapen om att ni iallafall finns, gör mig att orka ännu lite till. Är så underbart att prata, bara höra rösten. Även om samtalen inte alltid blir långa, så är dom ändå nödvändiga. Så sjukt glad över att ha er, och alla andra maskrosbarn i mitt liv. Blev mycket lättare att orka, när man fick veta att det finns fler som en själv. Fler som har det svårt, att man aldrig är ensam. Så otroligt skönt och viktigt att veta de. Älskar och saknar er alla! <3




Nu ska jag ta och fortsätta med analysen, och efter de blir de lite Engelska. Ska vara duktig och göra bort lite, nu när jag ändå mår tillräckligt bra för att orka göra det.


Pusshej. Vi hörs! <3

Av Ann-Sofie - 21 november 2011 17:39

Hejhej. <3


Allt flyter på som vanligt då. Lite väl mycket i skolan bara nu. Fattar inte varför lärare ska sätta prov innan man ens knappt börjat jobba med de provet ska va om? Då lär man ju sig inget, och kan inte provet heller. Ååh. Kommer inte palla. Men känner verkligen att jag måste göra dom. På torsdag ska jag göra bort Engelskaprovet, vi skulle egentligen ha gjort den förra Fredagen, men hade inte haft ork till att träna, så kunde inte de, därför fick jag skjuta upp det. Ska verkligen försöka göra mitt bästa, för vill mer än nå annat bli godkänd. Visa att jag visst kan. För jag kan verkligen, bara jag orkar, vilket man inte alltid gör, men kommer försöka. Nästa vecka är det matte och so prov.. Vet knappt vad vi jobbar om, så måste kika lite på de, så jag klarar mig någorlunda bra iaf. Plus att vi har Engelska glosor både denna och nästa vecka. Aja, men kommer göra itt bästa, och sen får man väl hoppas att det räcker. Om inte, så blir det väl omprov, men de vill man ju helst av allt slippa. Så därför ska jag försöka göra lite skolarbete nu..


Kramiis! <3

Av Ann-Sofie - 19 november 2011 10:41

Godmorron allehopan.. :)


Just käkat frukost. Macka och obóy. Rätt vanligt nu för tiden. Ska snart göra i ordning mig, så jag kan visa mig ute idag överhuvudtaget.. Tänkte ta å fara ut på en liten springtur sen, om det lyckas bli liite varmare. Hade vart skönt. Och sen måste jag göra skolarbeten.. Först So:n som skulle var inne för typ 3år sen, och sen plugga till engelska provet, så att jag fixar det. Hoppas verkligen de kommer gå bra!


Förövrigt har vi ännu ingen riktig snö här uppe. Helt sjukt! Det har snöat och så, men efter ett tag hardet fart bort igen, Så nu har vi bara iskallt, mörkt och isigt här. Hemsk känsla. Vill verkligen ha snö, vi brukar verkligen alltid ha snö nu, en massa. Börjar nästan undra om vi kommer få någon snö överhuvudtaget i år, sjukt annars ju. Hoppashoppashoppas den kommer snart!

 

   

Av Ann-Sofie - 18 november 2011 19:29

 

Jag ser att du gråter, att du vill ge upp,
men ge aldrig upp för att livet är tufft.
Kämpa lite hårdare så kommer du att ordna det,
kan va svårt att inse men du måste förstå det.

<3


Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards