maskrosasse

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Kvällssvammel

Av Ann-Sofie - 14 januari 2015 19:42

Av någon anledning hamnar jag ofta här när jag ska plugga egentligen. Sååå skumt. Gör liksom allt för att slippa tänka på gymnasiearbetet, inte bra. Men nu när jag ändå kikat in här så kan jag lika gärna skriva några rader.


Yes, vart ska vi börja? Imorse var det en supertrött Ann-Sofie som motigt steg upp ur sängen. Funderade på och sjukanmäla mig, men nepp - bara att bita i det sura äpplet och stiga upp. Väl uppe kastade jag i mig havregrynsgröt och sprang till bussen. Äntligen lite mer sömn. Väl i skolan hade vi religion och kollade en astråkig film om dödahavsrullarna. Gissa vem som höll på och somna mer än en gång? Kan ju säga att jag blundade större delen av den lektionen.. Extremt absitiös tjej här, verkligen. Så stolt över min insats. Hallå, borde jag inte få pris??


Yes. Sen hade vi typ.. inget mer den dan. Värt. Hade lika gärna kunnat fortsätta sova ju. Ingen träning blev det idag heller. Istället har jag vilat och vilat och vilat. Och just det, äta massa har jag också hunnit göra. (Gör jag annat än äter och sover?? Låter nästan inte så..) Nu är jag i alla fall i Soukolojärvi hos Andreas. Kollade på när han körde ett styrkepass här hos dem. Nu är han på hockey. Varför kan inte jag också få lite energi? Trodde jag tränade helt-okej, men bara äta upp de orden känner jag.


Märkte nu att jag börjat ungefär varje stycke med ''yes''. Fint. Jag vet. Behöver inte träna på mina svenskakunskaper heller, verkligen inte. Det var väl ungefär på lågstadiet man lärde sig att inte börja varje stycke med samma ord för att det inte ska bli enformigt? Är ju verkligen något jag tagit åt mig av.. Borde kanske plugga ändå så man blir smart nångång. Så, ja. Men lär ändå läsa bloggar istället. Men kan ju alltid säga att jag ska plugga, då låter jag ju lite duktig i alla fall. Perfekt! 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofie - 24 januari 2015 18:29

Nu mera hittar ni mig HÄR!   Den nya adressen: HTTP://NOUW.COM/ASSE ...

Av Ann-Sofie - 20 januari 2015 21:19

Käkade just lite mackor. Av någon anledning har jag blivit extremt hungrig på sista tiden? Äter liksom fem-sex gånger per dag, och då är ännu frukost, lunch och middag väldigt stadiga för min del. Hjälper dock inte mycket utan är hungrig en halvtimme...

Av Ann-Sofie - 19 januari 2015 19:27


Tänkte bara kort börja med att jag inte glömt bort listan, dock gått tid till annat. Dessutom rätt ''djupa'' ämnen så tar ett tag och tänka igenom också så det får en bra balans. Och är det fler ämnen ni är intresserade av att läsa om så är det bara ...

Av Ann-Sofie - 18 januari 2015 20:03


Tjohej!   Hade sovmorgon idag till halv tio. Så skönt! Skulle börjat jobba klockan tolv, men dem ringde vid halv och sa att jag inte behövde komma idag, främst då jag haft extremt magont och de tyckte jag skulle få vara hemma och vila när det änd...

Av Ann-Sofie - 16 januari 2015 17:21


Hallåj!   Fredag idag, hur skönt?? Haft skola till tolv. Höll på å somna på religionen, men inget ovanligt så ja. Sen hade vi håla och då for jag en sväng till gymmet. Körde veckans sämsta pass. Eller ja, det sämsta passet sen jag började gymma. ...

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards