maskrosasse

Alla inlägg under juli 2012

Av Ann-Sofie - 31 juli 2012 19:02

Tjohej!


Började jobba min sista arbetsvecka på måndag. Så på fredag är det färdig jobbat för mig, då blir det att åka hem till Gnarp och träffa bästaste maskrossyskonen för ett nytt spännande och lärorikt läger. Ska bli underbart. Kommer så ihåg första gången för ett år sen. Gaaah, vad jag vill tillbaka, det var bäst. Men snart kommer jag tillbaka, kommer nog inte bli helt samma sak som förra åren, men underbart kommer det helt säkert bli - precis som alltid.


Den 14 kommer jag hem till pello igen, och då får jag några dagar ledigt innan skolan börjar igen den 22. Kommer börja i Övertorneå, av många orsaker. Jag har tvekat fram och tillbaka, och vart otroligt osäker på hur jag ska göra, men bestämde mig för att följa mitt hjärta, och mina drömmar istället för att backa tillbaka pga oro. Alltid lätt att komma tillbaka till Pajala skola ifall man inte trivs i Ötå, men förhoppningsvis ska jag trivas bra.


Innan skolan börjar ska jag hinna med några saker. Jag ska bla. fara på vandring i fjällen med min storasyster och några bekanta, vi ska vandra upp till en stuga nånstans i norra Finland, för att sedan övernatta där en natt innan vi vandrar tillbaks. Naturligtvis blir det massvis med mat och fika där borta. Mysigt om något!


Sen ska jag även till Kalix för ultraljud på min lever, eftersom na magproblem inte blivit bättre och läkaren misstänker att det är fel på min lever eftersom att levervärdena var onormala. Är det inte levern så är det troligen min celiaki (gleutenintolerans) som blivit värre, men bara att vänta och se för att slippa oroa sig i onödan.


Om jag hinner ska jag även fara med storasyster och shoppa lite inför hösten, slösa upp lönen lite ;) Hade vart väldigt skoj faktiskt, shoppinggalen som man är. Hihi.


Kanske slänger in något inlägg här innan jag åker till Hälsingland, om inte så hörs vi när jag kommit hem eftersom jag troligen inte kommer kunna uppdatera bloggen där.


Puss så länge!


     


Bjussar på lite gamla bilder tillsvidare, då jag inte hunnit ladda upp några nya på denna dator.

Av Ann-Sofie - 25 juli 2012 12:25

Av Ann-Sofie - 22 juli 2012 11:54

Kanske att bloggen sätts igång igen efter lång paus. Ni kan ju hålla utskik här ibland.

Pusshej!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards