maskrosasse

Alla inlägg under juni 2011

Av Ann-Sofie - 24 juni 2011 14:58

Jag har gjort massa den här månaden. Och den har vart en rätt så bra månad.. :)
 
Några saker jag har åstadkommit denna månad:
*Fått sommarlov :D
*Pratat med trevliga saknade människor. <3
*Vart på pingstmöte i Kuttis, och dampat med min kusin där.. ;)
*Satt upp studsmattan, och hoppat massa .:))
*Kommit närmare många personer
*Tagit konfan
*Åker till Finland nu i helg, ensam.
 
Det har jag gjort.. :)
 
:D
  Mjaaaa, jag är jääääätterolig. Jag vet.   Grattis till den här sötnosen, som fyller 13 idag.
Hoppas du får en fin dag tsm med dina nära.
Du kan räkna med damp ikväll? :D <3
 
 
Dag 28 - Den här månaden
Dag 29 - Mitt rum
Dag 30 - Varför vill jag blogga?

Av Ann-Sofie - 24 juni 2011 12:45

Skaffat en ny katerogi på bloggen som heter minns ni..


Där ska jag ta upp saker som jag skrivit om tidigare, och även sätta en bild/bilder från det, och se vad ni minns från förr.


Tänkte börja redan idag med ett test inlägg, så ni får se hur jag mena...


Minns ni...


När jag blev biten av Åke på stallet..

   


Jag och Pernilla var i stallet och hjälpte till med helgjouren. Jag ledde in Åke i stallet och de gick bra, men han hade täcket på sig, så började ta bort det när vi kommit in i boxen (Åke var fastbunden). När jag skulle ta bort dom sista spännena på täcket så började han kasta med huvudet, jag tänkte inte så mycket på det, och helt plötsligt kände jag hur det smärtade till vid ögat. Han hade huggit mig just bredvid ögat. Helt chockad sprang jag ut ur boxen och till Pernilla, det gjorde riktigt ont så börja gråta och höll för ögat. Hon frågade vad som hänt, och jag sa att åke råkade bita mig. Så hon sprang och sa till en vuxen där på stallet, som tittade och hjälpte mig att kyla ner det så det inte skulle bli så svullet, sen ringde hon pappa och vi for till akuten. Där hade ögat svullnat igen så kunde inte öppna det. Läkaren var stressad, och det gjorde mig rädd. Han trodde först jag blivit blind, men jag sa att jag såg. Sen började han trycka runt ögat, och det gjorde jätte ont, och eftersom det var svullet så misstänkte han att jag fått en fraktur i skallbanet. Men han sa att han inte tänker röngta eftersom det ger onödig strålning, och att man ändå inte kan göra något åt nån fraktur, när den sitter i huvudet, så fick antibiotika och så innan jag for hem. Efter några dagar hade såret läkt (Blivit skorpa) Och blödningen innuti ögat hade slutat, men hade värsta blåtiran. Och såfort jag blinkade gjorde det asont. Några veckor efter Åke bet fick jag återfall och fick åka in igen. Det hade blivit inflammerat fast jag ätit antibiotika, så fick en salva att sätta i öga, så nu är det mke bättre. Har bara ett ärr kvar, där såret var..


Hur många kom ihåg det här? Kommentera.. :)





Av Ann-Sofie - 23 juni 2011 13:11

Nu i helg är det midsommar möten i Muonio, vi ska dit hela familjen, men jag åker till Österbotten (Finland) på lördag eller söndag.. Ska vara där en vecka innan mamma å pappa å dom kmr.. skojjskojj! :D

Har för en gångs skull packat i god tid.. ;) Är nästan klar redan .. Sniiice..


 


Räkna med att bloggen kommer vara ouppdaterad i minst 2 veckor framåt..

Jag varken vill, orkar eller kan uppdatera i Finland.


Oce vettni va? Direkt när jag kommer från Finland så drar jag till Kuttis till min kusiin å dampar.. :D Och DÅ kommer ni inte heller få några inlägg.. Och efter det åker jag till Hälsingland på läger, så jaa, ni kan räkna med en död blogg.. Men de får ni leva med..


Byye... Syns Maybyyy (Min stavning på eng SUGER) Imorgon, och senare idag..


Hejssvejs lingonfejs! :D

Av Ann-Sofie - 22 juni 2011 11:07

Bjuder på en utav mina första dikter jag skrev, många har hört den förut, andra inte.


Här har ni den:


''På en väg jag ensam går,

enda sällskapet är mina egna fotspår.

På mina axlar hänger tyngder,

hemska minnen, gamla stunder.


Många kollar åt mitt håll,

men ingen ser vad som pågår i mitt sinne.

Osynliga jag känner mig,

kanske bara en tanke, eller har jag rätt?


En gång på en topp jag står,

kollar ner mot havets botten.

Vill inte att någon ska gå i mina spår,

för vet hur det känns när ingen förstår.''


Skev det på somaren/hösten 2010 tror jag.


Hittills har jag skrivit över 100 dikter, har två böcker fyllda, och sen några lösa papper, och på mobilen. Men det kommer bli många fler, ibland kan jag skriva typ 5 styckn på en dag, och vissa dagar skriver jag inga alls.


Kommentera gärna, om ni vill att jag ska lägga ut fler stycket utav mina dikter.




Av Ann-Sofie - 22 juni 2011 11:00

Det är mycket jag saknar..
Här kommer några saker:
*När man var liten, och allt var lätt. Värsta problemet man hade var typ när nån leksak gick sönder, eller när man ramlade och skrapade upp knäna. Saknar tiden..
*Att rida. Längtar verkligen tills jag kan rida igen.
*Vissa lärar/fröknar man hade när man var mindre.
*Kompisar man int sett på läänge. Hujj vad ni är saknade.
*Finland, alla minnen!
 
Dag 27 - Det här saknar jag
Dag 28 - Den här månaden
Dag 29 - Mitt rum
Dag 30 - Varför vill jag blogga?
 
 
 

Av Ann-Sofie - 21 juni 2011 21:32

Hejhej.

Idag har det regnat heeela dagen. Jättekul verkligen. INTE! Men har iallafall vart med Pernilla ett tag, å haft de skojj. Och sen på kvällen kom, Ellen, Alva, Elin och Agnes hit. Skoj var det och se dom igen :D


Annars har de inte hänt så mke.. ;)


 

Av Ann-Sofie - 21 juni 2011 10:28

  Huvjacka - HM
Linne
Leggins
 
Dag 26 - Det här hade jag på mig idag
Dag 27 - Det här saknar jag
Dag 28 - Den här månaden
Dag 29 - Mitt rum
Dag 30 - Varför vill jag blogga?

Av Ann-Sofie - 20 juni 2011 15:05

Brukar du:

Titta på dig själv i spegeln: Jaao

Gnälla: De händer väl ibland...

Skrika: Inte ofta.

Sova: Aaah

Ha ångest: Brukar jag väl ha ibland, men inte lika ofta nu, som förr..

Skada dig själv med flit: Inte allvarligt längre.

Ta mediciner du inte borde ta: Njee

Vilja dö: Händer väl ibland.

Drömma mardrömmar: Aah, men inte ofta.

Ta droger: Om coca cola räknas, så ja .. Hahha.. Nå nää, klart jag int gör.

Försöka vara annorlunda: Nå nä, jag är mig själv.

Klä dig i svart: Joo

Gå i kyrkan: jo

Gå i skolan: Japp

Röka: Har gjort de, men nu har jag varit rökfri ett tag.

Ljuga: Nej. Bara ibland om nån typ frågar hur det är och sånt, då är jag inte ärlig alltid.

Hata folk: Nej, jag hatar ingen.

Lita på folk: Nej. Få personer går att lita på.


Vem:


Saknar du: mååånga..

Vill du döda: Ingen

Rörde dig sist: Lillasyster

Vill du slå: Ingen

Vill du kittla: Camilla, ^^

Kramade du sist: Lillasyrran i Think..

Vill du prata med: Nåraa fina människor.. <3

Skrek du på sist: Mamma

Vill du vara som: Ingen

Sårade dig sist: M...a

Gjorde dig riktigt glad senast: Inte vart riktigt glad på länge, men Sara sötis, gör mig alltid glad.. :)

Ringde dig senast: Sara L, min kusiin :D


Har du:

 

För många vänner: Inte äkta, men för många som inte går att lita på..

Förföljelsemani: Ibland..

Tvångstankar: Aah

Nån annan psykisk sjukdom: Neej.. Men kan vara liite smått deprimerad ibland, som alla. Men ingen sjukdom.

Fysisk sjukdom: Bara allergi, inget annat..

Någon skada: Jo, fysiska skador, som mina knän, och några märken.

Färgat håret: Neej

Några piercings: Nopp

Egen data: Inte direkt.

Bra självförtroende: Nå nää. Har typ de sämsta.

Kysst någon: Ja

Köpt kondomer: Nee

Tagit nakenbilder: neej

Sagt ''jag älskar dig'' till någon idag: Neej

Bjudit ut någon: Ne

Varit kär: Jo, men inte äkta.

Dumpat något: aah

Stulit något: Snattat, när jag var liten.

Lämnat landet: jaao

Tuttat eld på något: joo ;) Blev nästan skogsbrand, knaasiga jaag! :D

Gjort något olagligt: Joo. Nu för tiden är det ju t.o.m olagligt att cykla utan cyckelhjälm. haha.


 




Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards