maskrosasse

Alla inlägg under september 2012

Av Ann-Sofie - 30 september 2012 19:32

Känner att jag inte har något alls att blogga om för tillfället, så kör en frågestund. Fråga vad som helst i kommetarsfältet. Jag kommer svara på alla frågor i ett inlägg inom de närmaste dagarna. Så fråga på, allt mellan himmel och jord. Kramis!


         

Av Ann-Sofie - 30 september 2012 14:03

I helg har jag umgåtts en hel del med min fina lillasyster. Så underbart. Vi har egentligen inte gjort något speciellt, men vi har fått vara med varann vilket är det som har någon betydelse. Annars ses vi ju knappt alls. Vi hinner inte på veckorna, båda går i skolan och när man kommer hem därifrån är man typ helt slut, eller måste plugga. Tiden räcker aldrig till det jag vill hinna med. Som tur är har vi inte så långt avstånd mellan oss, och kan lätt ta oss till varann på helger och sånt. Så sjukt mysigt att bara få umgås med henne. Johanna, du är mitt allt och jag älskar dig villkorlöst mycket. Du vet det. Allra käraste syster, tack för att du finns och gör jorden finare. Jag älskar dig. <3


 

ta min hand en gång, och jag släpper den aldrig

Av Ann-Sofie - 29 september 2012 13:11

Jag älskar dig villkorslöst, tack vare dig får jag kraft att kämpa. Du är mitt allt, min finaste ägodel.

<3 kärlek till tusen.

Av Ann-Sofie - 28 september 2012 18:21

Jag saknar dig varje år, varje månad, varje vecka, varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund. Ibland känns det svårare, ibland tänker jag inte så mycket på det. Du kommer ju alltid vara min mamma, och det är ju klart jag älskar dig. Jag mår bra trots förutsättningarna, men jag hade mått bättre om du tog steget att vara en del av mitt liv. Du vill ju helt säkert finnas där för mig, men det krävs mycket mer. Du måste kämpa för det, vela ta emot rätt hjälp. Jag kan inte förändra dig, även fast det är det jag vill allra mest. Jag kan inte finnas där just nu, även om jag hade velat. Jag måste leva vidare, försöka ta tag i mitt eget liv. Men en sak är säker vad som än händer - jag kommer alltid älska dig! <3


 

I need you.

.

Av Ann-Sofie - 28 september 2012 18:15

Alla säger det kommer lösa sig,

att det kommer bli bra.

Hur länge ska jag vänta,

hur lång tid kan det ta?

Jag vet inte om jag tror er,

blivit sviken för hårt.

Jo, jag orkar mer,

men det är klart det är svårt.

Jag ger ju aldrig upp,

klart jag kämpar på.

Men börjar bli tufft,

men allas liv känns väl nångång så?






.

Av Ann-Sofie - 27 september 2012 16:35

Jag bygger upp allt igen. Allt det förstörda ska bli lagat. Mitt liv kommer alltid ha repor, men det kommer inte längre vara i bitar. Allt blir vad man gör det till, och väljer jag att må bra så kommer jag göra det också. En dag har jag reparerat allt det ni slog sönder, då kommer det inte kunna påverka mig lika negativt mer. Det kommer bli bättre en dag, det är jag övertygad om!

Av Ann-Sofie - 24 september 2012 20:00

Så sjukt less på allt plugg, har viktigare saker att tänka på. Jag vill plugga, få bra betyg och allt men har ingen ork fast jag försöker. Jag vill så himla mycket, men hjärnan vägrar att samarbeta. Skiter seriöst i dethär nu, orkar faktiskt inte. Jag tror jag orkar allt, insett att det är så mycket svårare.

Var på en promenad för att få andas, vädra tankarna. Så skönt. Lyckades även göra nk trots allt, men matten pallar jag verkligen inte idag. Behöver vila, får ta tag i primtal och grejs en annan dag!

Här kommer lite bilder från promenaden:

Av Ann-Sofie - 24 september 2012 18:14

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards