maskrosasse

Alla inlägg under mars 2014

Av Ann-Sofie - 30 mars 2014 19:09

Måndag: Ledig från skolan
Tisdag: Planeringsmöte angående att jobba som sommarentreprenör
Onsdag: Utvecklingssamtal samt ledarutbildning
Torsdag: -
Fredag: Chilla
Helg: PITEÅ!! :D

Av Ann-Sofie - 30 mars 2014 19:05

Vaknade vid halv elva idag, detta efter femton timmars sömn. Förstår inte vargör jag är så trött alltid? Speciellt helgerna.. Antar att det tar på krafterna att gå skola hela veckorna.

Iallafall har jag mest tagit det lugnt idag. Har även hunnit stryka över två saker från min "to-do-list". Otroligt skön känsla!

Var även till Juoksengi en sväng och käkade middag. Köttsoppa, så otroligt gott och alldeles för underskattat.

Nu ska jag ta det lugnt. Funderar på om jag ska träna imorgon bitti eller sova ut? Återstå att se. Har vart fysiskt inaktiv de senaste två veckorna då jag inte känt mig helt kry. Nu kan man förhoppningsvis börja köra igen lite smått. Härligt!

Av Ann-Sofie - 29 mars 2014 17:34

Kom hem från syster för ett tag sedan och har just käkat middag.

Jag, Johanna och D hann vara en sväng till Mustafas minnesplats och tända ljus. Han skulle nämligen ha fyllt 19 år imorgon.

Vi har även hunnit fika (som vanligt). Blev kladdkaka med jordgubbar och grädde. Väldigt gott!

Igår fick jag hem Sparbanken Nords tidning. Vårt UF-företag var med på ett uppslag. Jätteroligt! Tidningen kommer finnas ute i ett år, så förhoppningsvis innebär det många läsare. Är ni intresserade av att läsa artikeln? Gå då in på närmaste Sparbankens kontor i Norrbotten och hämta ut tidningen där.

Av Ann-Sofie - 29 mars 2014 09:39

Ska strax kliva upp ur sängen för att starta dagen. Först tänkte jag dock skriva litegrann!

Igår var en härlig dag! Var med skolan till Pullinki och åkte slalom. Otroligt fint väder vilket var ett stort plus! Till lunch bjöd skolan på hamburgertallrik vilket var gudomligt gott. Efter att ha åkt några timmar så var det dags att åka hem.

Kom hem en snabbis för att fixa lite småsaker, sedan drog jag till Emilia för att fira hennes 18-årsdag. Vi hade riktigt roligt och blev en hel del gott. När jag sedan staplade in hemma igen efter midnatt var jag så trött att jag kunde somna ståendes, så sängen hälsade välkommen med en gång.

Idag ska jag nog fara till min lillasyster och hitta på något med henne. Men innan det blir det frukost!

...

Av Ann-Sofie - 25 mars 2014 15:39

Sitter i bussen påväg hem, så tänkte att jag kunde ta tillvara på tiden väldigt effektivt och göra två saker samtidigt. Nämligen åka buss och skriva lite kort om något ointressant som hänt i veckan.

Igår kom jag till skolan i onödan ungefär. Vi hade prov men jag skrev inte prov så satt och slöade med några andra som inte heller gjorde prov (eller okej vi slöade inte - vi pluggade). Sen hade vi två lektioner till men inget spännande hände så ja, vi lämnar det.

Idag har jag iallafall skrivit prov. Eller ja, provet jag inte skrev igår fick göras idag istället (helt lagligt var det tillochmed, vi var ett antal som flyttade provet till idag). Det gick helt okej. Det bästa med att ha gjort provet är att få lämna en stor del av litteraturhistorien bakom sig. Himla skönt!

Dessutom uteblev mattelektionen idag. Nu tror alla att jag hurrade för fullt men nej. Haft behövt få hjälp med en del saker men icke, får vänta till fredag istället. Kommer inte alls bli stressigt att hinna med allt nu, absolut inte.

Okej, blev bara massa flumm. Bäst att sluta här så jag inte skrämmer iväg alla läsare...

Av Ann-Sofie - 23 mars 2014 22:24

Förutom att ligga i sängen och plugga litreraturhistoria har jag hunnit baka, äta godis, dricka té och vara på ledarutbildning. Dock inte vart särskilt effektiv i övrigt då jag åkt på världens förkylning efter mässan i Luleå. Har försökt bli frisk genom att dricka té och äta ingefära. Förhoppningsvis hjälper det något iallafall!

Nåniin! På lördagkväll var jag på ledarutbildning i Juoksengi (inför konfirmationslägren). Var otroligt fint ordnat! Vi ungdomar kom dit (och våra "ledare"), lagade tacos tillsammans, åt, fikade och pratade. Tillsammans avslutade vi kvällen med lovsång i Svanstein kyrka där en ungdomsgrupp från Boden höll i kvällen som de kallade "en kväll i tillbedjan". Oförklarligt vackert!

Idag har jag vart hos lillasyster. Ätit gott, pratat och bakat chokladbollar. Riktigt mysigt! Har haft så otroligt mycket att göra nu på senaste tiden så har haft svårt att få tiden att räcka till det som egentligen är viktigt - däribland min tid med mina syskon. Idag tog jag och Johanna iallafall igen lite grann, så känns underbart!

Nu ska jag sova så jag orkar upp till skolan imorgon. Godnatt!

Av Ann-Sofie - 15 mars 2014 18:54

Hallåj!


Idag blev det att åka till Haparanda. Bland annat för att inhandla lite grejer inför den regionala mässan som äger rum på tisdag/onsdag. Jag och Amanda hittade lite saker på IKEA som förhoppningsvis kommer komma till användning på något sätt när montern ska byggas ihop och designas. Skönt att det börjar bli hyfsat klart med planeringen!


Förutom grejer till montern köpte jag även nya jeans. Jag har så sjukt svårt att hitta några som sitter bra, därför blir det alltid samma märke (Lisa superstretch jeans från Gina Tricot) för att jag inte orkar börjar prova massa som ändå inte sitter bra/skönt. Blev ett par svarta denna gång iallafall, mest eftersom det kommer behövas inför mässan. Får dock hoppas att de håller färgen, inte kul om de blir gråaktiga efter en tvätt!


Inte gjort mycket mer än så idag. Blir nog bara att ta det lugnt nu resten av kvällen då även morgondagen lär bli rätt lång. Ska nämligen till Övertorneå då för att fixa klart allt inför mässan. Montern (moterväggarna) måste bli klar och vi har sjukt många armband som måste tillverkas. Känns lite tröttsamt med allt just nu, men detta är trots allt det sista stora som vi gör, så är bara att bita ihop och kämpa på. Förhoppningsvis är det värt det i slutändan!


//Nu ska jag dra och pressa godis.



Ni får jättegärna betälla armband om ni vill, finns som sagt i tio olika färger och varje färg representerar en rättighet ur barnkonventionen. Armbanden kostar 60 kronor styck och 25% av vinsten går till organisationen Maskrosbarn. För att se alla färger och för att se färgernas betydelse kan ni klicka HÄR!!!! För att beställa skickar ni ett mail till ctc.uf@hotmail.com.

         

Av Ann-Sofie - 14 mars 2014 21:24

"Att vara stark betyder inte att aldrig falla, utan att resa sig upp efter varje nedfall."

Det är okej att inte alltid må bra. Det är okej att falla, dock även viktigt att inte falla för långt samt komma ihåg att man inte behöver må dåligt för alltid - det går att ta sig upp. Låter så enkelt när man säger det, jag vet hur svårt det kan vara. Mår man dåligt, ramlar så är det otroligt jobbigt att komma ur det, klättra uppåt igen och börja må bra igen. Acceptera. Det går men det tar tid. Det måste ta tid.

Jag pratade med mamma igår och vi kom in på vår kontakt, hon ville att den skulle bli bättre. Jag vill självklart detsamma men det går inte att gå från noll till hundra på en gång. Vi har inte haft regelbunden kontakt på väldigt länge så därför kan man inte helt plötsligt bara få en bra relation från ingenstans, man måste bygga på det, lägga grunden först. Börja om på nytt för att det ska byggas upp korrekt, bli stabilt.

Detsamma gäller när man misslyckas, faller tillbaka i gamla beteenden eller bara mår så dåligt att man inte orkar stå rakt. Det gäller att bygga upp det på rätt sätt, börja resa sig sakta för att inte falla tillbaka, för att bli starkare och få en bra grund för att inte falla på samma hinder flera gånger på nytt. Det är ingen stress att må bra, det viktigaste är att det i slutändan blir stabilt. Det får ta tid och det ska ta tid.

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards