maskrosasse

Alla inlägg under maj 2011

Av Ann-Sofie - 31 maj 2011 20:03

Hejhej!


Idag vaknade jag vid 12, sen har jag vilat/slöat typ resten av dagen.. Men klockan 6 hade vi övning i kyrkan inför konfan som vi har på söndag.. Vi tränade att gå och massa sånt.. :)


Sen när jag kom hem så vaccinerade mamma mig mot fästingarna.. Var typ helt rädd, men tillslut tog jag den, men då räkna jag medan en klabbe ved, två klabbar ved forts. Pappa sa att jag skulle tänka på sommarjobbet.. HAHA! Förut har jag nästan gillat att ta sprutor, vad har de blivit av mig? ;)


Nu ska jag fara en sväng in till byn med syster!


Kraamar! <3


  ''Gick starkt genom alla motgångar, reste mig upp efter varje nedfall!''


Ínte länge kvar nu! <33












Ingen är omöjligt, vännen. Du är stark och kommer klara det här! Lita på mig! <3 Finns alltid här för dig älskling! <3

Av Ann-Sofie - 29 maj 2011 20:13

Läste just ett tänkvärt inlägg på dessies blogg, Länk till de:http://werun.nyheter24.se/desireenilsson/2011/05/28/vad-ar-erat-skonhets-ideal/#comments


Jag håller med till 100%.


Vi tjejer pratar väldigt ofta om att vi väger för mycket, att vi är tjocka mm. Det är fel. Vissa som verkligen har problem med övervikt och hör oss snacka om hur feta vi är, kan ju verkligen inte må så bra? Jag har själv vart en som snackat om att jag inte trivs med min kropp. Men jag försöker bli bättre, Jag vbill trivas.


I 7:an åt jag 1 mål mat om dagen, och tränade överdrivet, för att jag tyckte jag var tjock. Jag blev underviktig. Men jag tyckte ändå jag var för stor. Vuxna i min omgivning reagerade snabbt och jag fick hjäp innan det hann bli en utvecklad ätstörning. Visst kan jag ännu känna ångest över min vikt och sånt. Men ingen är perfekt lixom. Vissa dagar gillar jag mig själv, andra inte. Det beror ju mycket på hur man mår just den dagen. Nu väger jag normalt i förhållande till min kropp, och jag äter rätt. Hur andra ser på mig spelar ingen roll, för jag vet att jag inte är tjock. Min kroppsbyggnad är normal. Visst har jag oxå komplex, men det har nog dom flesta, för något. Man behöver inte vara helt pinnsmal, jag personligen tycker att det är finare med lite kurvor. Vi påverkas av modetidningar, bloggare mm. Men visste ni hur mycket dem redigerar sina bilder?


Ät rätt och träna lagom! Det är det allra bästa!!


  Ingen är perfekt!!

Av Ann-Sofie - 29 maj 2011 17:29

Hejhej, leverpastej..


Idag mår jag liite bättre.. Eller har inte haft liikaont i halsen mera.


Hela familjen var och åt på logen idag, det var jättegott.. Vi fota massa oxå, kan sätta in bilder sen (De bilder som blev seriösa då) HAHA! Vi hade iaf jättemyysigt! Nu har mamma och Camilla (Storasyster) åkt till kuttis igen, jättetråkigt vare! Jag somnade direkt när vi kom hem efter maten.. Jaa ni vetju, det tar på krafterna att gå fram och tillbaka till bilen och sitta och sitta och käka när man e sjuk..


Den här helgen har verkligen vart bra, förutom att jag var sjuk då.

Nu ska jag sluta skriva, och göra en grejjs med fjuttesyrran J.. HAHA!


KRAMAR! <33

 

Av Ann-Sofie - 28 maj 2011 19:16

Har inte orkat ladda upp nå bilder, drf har jag inte kunnat göra listan nu.. Men ska börja igen när jag blir frisk..


Igår var jag till vårdcentralen och tog tester.. Hon kolla köldkörtlarna, halsen och bihålorna. Sen nå blodprov i fingret (vet inte vad de va) Men det visade sig iaf att köldkörtlarna i halsen var jättesvullna, och jag hade bihåleinflammation.. Så nu ska jag använda nån spray i 280 dagar för att inflammationen ska bli helt bra, och så jag inte blir sju av samma sak ännu en gång.. Inte så jätteskoj asså, men sånt e livet!


Kolla febern igår på kvällen, och då hade den stigit till 39 grader.. Idag har den vart bättre igen, men har sovit nästan hela dagen.. Nu ska jag försöka va vaken ett tag så jag kan sova på natten oxå..


Ska dra och vila.. Orkar verkligen inte sitta mer, helt snurrig..


Kram!<3

Av Ann-Sofie - 27 maj 2011 12:35

Typiskt mig att alltid bli sjuk på fredagar..


Inatt har jag sovit 3 timmar, hade så sjukt ont i halsen och skallen, plus att jag var förskyld.. For till skolan ändå på morronen för Sara hade sovit hos mig, och skulle vara med mig i skolan. Men efter 2 lektioner var jag heelt slut.. Orkade inte. Så drog hem, och var med mamma. Hade 38 grader feber, och nu ska jag till läkaren halv 2.. Mamma sa att hon trodde jag hade en nedre luftvägsinflammation, (halsfluss, bihåleinflammation och öroninflammation.) Så ska kolla upp de.. Sen ska jag även kolla så jag inte är allergisk mot pollen, för har vart förskyld hela våren, och det är svårt att andas när solen lyser, eller när det blåser ute, sen kliar ögonen och så.. Och eftersom mamma är allergisk så är jag ju oxå risk för de..


Aja, men ska försöka orka med några skoluppgifter..


SeeULater Aligator! <3


 

Av Ann-Sofie - 26 maj 2011 18:02

Jag har rätt mycket jag är rädd/orolig för..


Här kommer några saker:


*Att jag ska mista någon som står mig nära.

*Alla småkryp/äckliga djur.

*Att nån ska göra mig/eller nån nära illa på något sätt.



Jaa, det var några grejjer, nog finns det säkert mer, men inget jag is skriva här :)


  Lilla Jag!!




Puss & Kraam! <3

Av Ann-Sofie - 24 maj 2011 21:04

..Så finns du!

  Tack, du betyder så sjukt mycket! <3

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards