maskrosasse

Alla inlägg under december 2012

Av Ann-Sofie - 31 december 2012 21:09

Bjuder på några bilder från eftermiddagen/kvällen. Hörs senare!

Av Ann-Sofie - 30 december 2012 22:09

Idag har jag bara slappat i princip, förutom den ynka timmen jag ägnade mig åt lite geografi och några mattetal. Känner att jag sakta med säkert börjat komma in i det här med plugg nu, dock går det väääldigt sakta, haha..


Vid fem åkte vi till Finland och hämtade kebab, svingott verkligen. Sen har kvällen ägnats åt lite kortspel och så. Mys! Kom just från bastun också, fixade lite hårinpackning och sådär så nu är man fräsch inför imon oxå! Hur skönt som helt.


Ligger nu i sängen och ska börja kolla nån serie/film på datorn snart om jag hittar nå bra dvs.


Aja, men vi hörs typ imon om jag hinner. Kram och Gónatt!


 


Av Ann-Sofie - 30 december 2012 16:33

Mitt 2012 har vart väldigt rörigt. Har haft massa bra stunder men också sämre. För att nästa år ska bli bättre än detta finns några saker jag ska satsa stenhårt på och jobba för att uppnå. Här kommer mina nyårslöften för 2013:


*Skaffa kontakt med mamma igen och börja bygga upp vår relation. Detta vill jag göra för min skull,  därför ska kontakten mellan oss ska ske på mina villkor.

 

 

*Börja träna och äta hälsosamt. Jag behöver träna för att må bra både fysiskt och psykiskt. Sen vill jag äta mer varierat och hälsosamt för att orka bättre med vardagen. Skaffa gymkort, fortsätta gå på träningar, äta enligt tallriksmodellen, sötsaker endast på helger.

 

 

*Satsa stenhårt på skolan. Jag vill gå ut ettan med betyg som jag kan känna mig stolt över, därför ska jag denna termin se till att plugga ordentligt inför varje prov och se till att jobba mer effektivt på lektionerna.

 

 

*Ha kul. Ha några pluggfria dagar då och då för att kunna umgås mer med vänner. Sen även hitta några roliga saker att göra på fritiden. Detta för att kunna släppa skolstressen ibland och för att man mår bättre när man gör saker man tycker om.

 

 

 


Av Ann-Sofie - 30 december 2012 00:49

Haft en mysig kväll med popcorn, film och cola. Underbart! Ska strax ta och krypa under täcket, börjar som bli en aning trött om man säger så. Aja, men godnatt alla! <3


 

Av Ann-Sofie - 29 december 2012 18:17

Hej!


Den här dagen har jag till största del spenderat med min lillasyster. Blev en hel del flumm och skratt, hade svinskoj iaf! Nu har jag käkat och ska snart börja titta på lite skoluppgifter tror jag. Eller ja, jag måste göra det för att hinna med allt, är ju trots allt inte alltför länge kvar tills jag åker.


Sen ikväll blir det troligen lite filmmys här hemma, var ju som ett tag sen sist man kolla film. Nej, men det blir nog mysigt!


Aja, ska ta och försöka plugga lite. (Känns som om jag skriver det i varje inlägg, men så är det. ;))


Blir tyvärr inge bilder idag då jag ser helt trött och sliten ut, men ni får leva med de!

Av Ann-Sofie - 28 december 2012 18:33

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? - Svårt att säga, men jag tycker IdaLee(IdaLi) är fint.

2. Vad kan du verkligen INTE äta? - Plättar/Pannkakor

3. Vilken var den senaste filmen du såg? - Breaking dawn part 2.

4. Har du bra självförtroende? - Helt okej. Beror helt på hurdan dag man har.

5. Äger du en onepiece? - Jo.

6. Snusar eller röker du? - Nejnej.

7. Beskriv ditt drömutseende.. - Jaadu. Att bli lite längre hade ju inte skadat iallafall..

8. Skriv namnet på någon du ser upp till - Finns många. Maya, Sandra, Anna, Therese, Denise är några få av dem.

9. Någon du har kysst - Haha.

10. Den du saknar - Åh. Sjukt många människor jag saknar. Men måste ändå skriva mamma på den här! <3

11. Den du senast sov över hos - Johanna.

12. Vem skrev du senast med på Facebook? - Markus.

13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? - Nja. Hittade ingen bättre så den får duga tillsvidare.

14. Vad väljer du, godis eller chips? - Beror på tillfälle och vad man är sugen på. Men godis funkar ju alltid.

15. Hur många har du haft sex med? - Låter detta stå tomt.

16. Skäms du över någon som du haft sex med? - Samma som ovan.

17. Har du rykten efter dig? Vad isåfall? - Det hoppas jag ju inte på, men självklart är det väl alltid någon som har alldeles för lite att göra och börjar hitta på saker om andra, men ja, deras sak liksom. Bryr mig faktiskt inte särskilt mycket.

18. Din absolut sämsta egenskap? - Svårt att lita på folk, blir lätt stressad, är en sistaminuten människa när det gäller att skicka in uppgifter osv.

19. Din bästa egenskap? - Är en rätt glad och pratsam person och vågar säga vad jag tycker.

20. En låt du är beroende av just nu - Just nu är det väl ''jag skrattar idag''.

21. Vad stod det i ditt senaste inkomna sms? - "Kraaaaaamiiis! <3''

22. Har du kysst ett ex efter att ni gjort slut? - Nope.

23. Kan man vara vän med sitt ex? - Absolut.

24. Har du kysst en kompis? - Haha.

25. Hur ofta dricker du alkohol? - Aldrig.

26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? - Lär bli långt om jag börjar skriva det nu, så låter bli. Ser absolut inte droger som något positivt iaf.

27. Har du provat på droger någongång? - Nej, det har jag inte.

28. Hade du kunnat ha distansförhållande? - Asså beror på. Helst inte, men älskar jag verkligen personen så hade jag väl kunnat de.

29. Vad handlade din senaste dröm om? - Drömmer i prinicip aldrig (inte vad jag kommer ihåg iaf) så kan inte svara på frågan.

30. Vad väger du? Är du nöjd med det? - Den typiska frågan som alltid då. Ibland är jag nöjd, ibland inte. Vikten är bara siffror, det viktigaste är ju att man trivs med sig själv. Jag väger normalt och har ett bra bmi på 19/20 så ja, jag är väl hyffsat nöjd trots att man ibland har sämre dagar.

31. Hur lång är du? Är du nöjd med det? - Är väl typ 1.57 och nej är inte nöjd med det..

32. Vilken är den bästa svenska filmen? - Ingen aning. Inte sådär jätte inne på det där med filmer om jag ska vara ärlig..

33. De bästa svenska skådespelarna? - Har ingen koll på dem.

34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? - Twilight. Har inte sett Harry Potter faktiskt.

35. Ditt humör för tillfället? - Inget särskilt. Är väl helt okej.

36. En vacker person - Mina vänner och familj.

37. Accepterar du okända som vänner på Facebook? - Nej.

38. Vem kramade du senast? - Camilla tror jag.

39. Vem träffade du senast? - Simon

40. Är du kär just nu? - Nja. Vet inte riktigt.

41. Någon du vill träffa - Många. Alla man saknar fram för allt. 

42. När grät du senast? Varför? - Det var ett tag sen. För att jag saknar massa fina som tråkigt nog råkar bo långt härifrån och för att världen är sjuk.

43. Sminkar du dig varje dag? - Nej, känner inte behov av det.

44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? - Asså är inte speciellt lik någon till utseendet. Men till sättet är jag nog en blandning. Är äventyrlig som min pappa och är pratsam som mamma.

45. Är du helsvensk? - Nej.

46. Den bästa bloggen? - Annas för att hon skriver så sjukt bra och Paulas för att hon är så varierad och positiv i sin blogg.

47. En artist du inte gillar - Ogillar väl inte någon artist eller så, men en del låtar från olika finns det ju som jag helst inte lyssnar på då dem inte alls skriver musik som jag gillar.

48. En artist du gillar - Samy. Han är väl ingen känd artist egentligen, men han har riktigt bra texter.

49. Är du en nagelbitare? - Har varit, men inte längre. *stolt*

50. Vad vill du bli när du blir äldre? - Finns så mycket jag vill. Det enda jag vet säkert är att ja nångång i framtiden vill jobba med barn som har/har haft det svårt. Hade kunnat tänka mig typ socionom eller något åt det hållet. Sen vill jag vara ute och föreläsa och skriva böcker.

Av Ann-Sofie - 28 december 2012 16:28

Blir så glad av den här bilden. Camilla, jag och Johanna för ett x antal år sedan. <3

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards