maskrosasse

Alla inlägg under augusti 2014

Av Ann-Sofie - 27 augusti 2014 19:50

Körde ett helt okej pass på gymmet under förra veckan. Tänkte jag kan dela med mig av övningarna här som inspiration men även som tips till er som inte har tillgång till gym - då det även går bra att göra samtliga av övningarna hemma. Införskaffa bara ett hopprep och någon vikt så fungerar det utmärkt. Går även att använda fantasin vad gäller vikter - ta något hemma som är lämpligt, eller kör utan!


Uppvärmining: 200 hopprep

Plankan 1 min x 2 set

100 hopprep

Liggande benlyft 12 reps x 3 set

100 hopprep

''Båten med rotation'' 12 reps/sida x 3 set

100 hopprep

Sidoböj med vikt 12 reps/sida x 3 set

100 hopprep

Hängande benlyft 12 reps x 3 set

100 hopprep


1 minuts vila innan man påbörjar nästa set kan vara att rekommendera!


Av Ann-Sofie - 27 augusti 2014 18:38

Idag såg jag att det inkommit ett nytt lager av ''Nike Air Max 90'' så jag beställde hem dem på en gång. Snart är dem äntligen mina på riktigt! Impulsshopping på hög nivå, men det var det värt. Lär ju ta slut ganska fort igen så var lika att slå till direkt, kommer nog inte ångra mig i alla fall!


 

..

Av Ann-Sofie - 24 augusti 2014 20:24

Dagen har inte vart den bästa. Massa tankar som snurrat i huvudet så vart allmänt depp. Aja, man har väl såna dagar också, inte mycket att göra åt.

Har i alla fall hunnit baka bovetefrallor idag. Ska smaka dem ikväll. Skriver ut receptet här om de blev bra!

Även träffat lillasyster en snabbis. Druckit té och pratat lite, mys!

Annars kom jag nyss hem från en snabb (kort) promenad. Orkade inte gå min vanliga runda då mitt humör inte är på topp. Påverkar typ allt.

Nu ska jag i alla fall kolla solsidan och sen ta en dusch. Förhoppningsvis vaknar man till en bättre morgondag åtminstone.

Godnatt alla finisar! <3

Av Ann-Sofie - 23 augusti 2014 16:03

Slappar i soffan framför Barnkanalen. Vi är två trötta "barn" efter att ha vart ute och lekt i sandlådan. (haha)

Vissa dagar får vara just såhär, så skönt ibland.

Blir inga fler inlägg idag, lär ändå inte göra något märkvärdigt. Men kanske hörs vi imorgon!

Av Ann-Sofie - 22 augusti 2014 17:36

Den här veckan har gått otroligt fort, redan helg. De första skoldagarna har vart rätt händelselösa - men ska absolut inte klaga!

Idag hade jag sista lektionen innan lunch. Eller hade träningslära på eftermiddagen men vi hade egen träning idag så var på gymmet en sväng. Var överfullt, men fick lite gjort ändå. Eller ja, hoppade en del hopprep och gjorde några magövningar. Sen kom ännu mer folk så ja, jag bestämde mig för att jag var klar.

När jag kom hem åt vi hämtad thaimat till middag. Så gott! Nu är jag extremt mätt. Tur man inte äter det varje dag (risken finns ju att man skulle sprängas tillslut...).

Nu resten av kvällen är det bara att ta det lugnt. Alltid behövligt när man är jag.

Bild tagen för ganska exakt ett år sedan!

Av Ann-Sofie - 20 augusti 2014 15:13

Körlektion gick ba även denna gång (lyckades därmed låta bli att köra över någon eller krascha bilen...). Nu ska jag hem och ladda upp inför imorgon (LÄS: Äta godis!)

Har redan påbörjat uppladdningen på bussen. Går bra faktiskt. Riktigt bra. Jag måste säga att det verkligen är min gren det här med att äta. Går det att tävla i det?

Av Ann-Sofie - 20 augusti 2014 09:23

Idag åker jag en sväng till Övertorneå för körlektion. Har dock inte kört i princip något hemma sen förra lektionen så får väl se hur det går. Just nu känns det där med körkort ganska långt bort. Och helt ärligt vill jag inte stressa på den fronten också. Fixar det när jag hinner, skolan måste gå i första hand åtminstone.

Imorgon börjar skolan igen. Har så blandade känslor inför det. Är rädd för stressen eftersom det gjorde att otroligt många inklusive jag mådde fruktansvärt förra läsåret. Verkligen inte okej att ha så mycket som vi hade då. Detta år läser vi färre kurser åtminstone, så jag hoppas innerligt att det innebär mindre stress. I övrigt ser jag fram emot att börja. Gillar att plugga när det ligger på en bra nivå. Dessutom kommer det bli dunderfantastiskt att se alla vänner igen!

Nej, nu ska jag käka lite frukost och den fixa mig för dagen. Sista sommarlovsdagen ska firas med minst en CocaCola (och lite annat gott) - för imorgon börjar vardagen igen.

Min "hemma-outfit". Så himla vackert alltså...

Av Ann-Sofie - 18 augusti 2014 13:24

Sitter på Max i Haparanda och dricker en lyxshake - choklad. Uppladdning för dagen!

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards