maskrosasse

Alla inlägg under juli 2011

Av Ann-Sofie - 29 juli 2011 13:52

Hejhej.. Nu denna helg är det stormöte i Sattajärvi... Kul! :) <3




Idag är det 5 dagar kvar till mrb-lägret.. Hoppas vi får bokningsnumren idag så man kan hämta biljetter å sånt, för kommer inte hinna det nästa vecka.. Och på stationen är alltid biljettgrejjen sönder nästan..

Kan ju säga att jag är liite nervös. Men det blir säkert bra! :)


Kommer nog inte blogga nå mer fören jag kommer hem från lägret, och inte ett under sker.. haha.. Nej, men hinner verkligen inte.

Nästa vecka blir det att träffa vänner innan man ker, och sen packa och lite sånt..


Aja, nu är maten klar, så ska dra och käka..


Hejjdååå! <3

 

Av Ann-Sofie - 26 juli 2011 12:38

1. Tre namn jag lyssnar till:
Ann-Sofie, Asse, Larsson
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Jaadu.. De vet jag typ inte riktigt. Kämpaglöden om jag måst svara nå.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Lyckas hela tiden bli sjuk, mitt knä, självförtroendet, utseende m.m
4. Detta är jag rädd för:
Massa, typ. Spindlar, kryp, råttor, möss och andra odjur.
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Kul, mobil, Vatten
6. Tre saker jag absolut inte skulle kunna göra:
Döda nån, skada nån, hata.
7. Detta tycker jag om att göra:
Vara med mina kompisar, rida, snacka, baka, träna, skriva dikter mm..
8. Detta vill jag göra just nu:
Fara ut och springa långt och fort i regnet..
9. Bästa känslan:
Kärlek, lycka
10. Värsta känslan:
Hjälplöshet,sorg, besvikelse.. Finns massa mer.
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har:
Hjälpsam.
12. Är jag kär just nu?
Om jag är..
13. Jag vill gifta mig:
Jo, nån gång.
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Massa. Typ, resa, jobba, skaffa barn, gifta mig, och mycket mer.
15. Min käraste ägodel:
De vet jag inte.
16. Något jag vill ha i present:
vet ej. Men pengar funkar alltid.
17. Detta har jag på mig just nu:
´Tröja, regnbyxor ..
18. Favoritkläder:
Mjukisbyxor, huvjacka å linne.
19. Favorit djur:
Hund och häst.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Vet ej.
21. Favoritlåt just nu:
Is it true, Broken-hearted girl
22. Roligaste ämne i skolan:
Svenska helt klart. Kemi och SO funkar oxå.. :)
23. Tråkigaste ämne i skolan:
Matte!
24. En bok jag gillar:
''Vi har ju hemligheter i den här familjen'' Av: Therese Eriksson
25. En film jag älskar:
Änglavakt
26. Favorit tv-program?
Vette
27. Favoritdoft:
Hö, varm häst.
28. Detta äter jag gärna:
Typ all mat utom pannkakor (Å dylikt), och fisk..
29. Dricker helst:
Vatten eller iskall coca cola.
30. Favoritgodis:

Salt och sött.

31. Hit vill jag gärna åka på semester:

Thailand, Filippinerna, Israel och USA.

32. Färg på mina ögon:

Brun/blå..

33. Min längd:
Ungefär 156..
34. Jag tror på:
Gud, och att Jesus var hans som och dog för alla våra synders skull. Oh på den helige ande.
35. Jag spelar:
Piano. Förr spelade jag trumpet, men slutade efter 5 år pga. skolan.
36. Person jag beundrar:
Ni på maskrosbarn. Alla ni är så starka och fina! <3
37. Så här bor jag:
I hus.
38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Haha. Har inte räknat.
39. Det här tänder mig:
jaaru!
40. Det här gör mig avtänd:
Samma som ovan.
41. Favoritfärg:
Turkos.. Men gillar alla färger typ.
42. Favoritcitat:
Sinnesrobönen.
43. En hemlighet jag vet:
Kan jag ju inte säga, för då är det ju ingen hemlighet juh.. ;)
44. Bästa present jag fått:
Vetej.
45. Senast köpta skiva:
Tror aldrig jag köpt nån.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:

Aaru.. Typ ögonen elr. håret..

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:

Typ.. Allt! 

48. Udda förmåga/egenskap:
Kan sätta tårna i munnen.. HAHA! (Inget jag brukar göra då men)
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En fågel.
50. Vad lyssnar du på just nu?
Dammsugaren.. ;)
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Vart och handlat. Ska duscha och träna..
52. Var är dina föräldrar födda?
Pappa i Kiruna, mamma i Kokkola (Finland, Österbotten).
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Ingenting.
4. Vilken är din favoritrestaurang?
Thai, 3 kronor, max, snickarbacken.. Finns många.
55. När badade du i en pool senast?
Förlängesen .
56. Har du varit med i någon skolpjäs?

Haha, jaa. Men var några år sen sist, typ i 6:an..

57. Hur många barn vill du ha?
2-3 typ, men de spelar ingen roll egentligen. Men vill inte ha fler än jag klarar av iaf.
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?

Hårdrock. 

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Får inte rösta.
60. Vad har du för TV-kanaler?
Har ingen TV här hemma så kan inte ha några TV-kanaler.. ;)
61. Har du åkt moped någon gång?
Jo.. :D
62. Har du busringt någon gång?
Joo.. ;)
63. Har du fått felparkeringsböter?
Nejdå, hur ska jag kunna få de när jag inte ens äger nån bil, eller får köra? Haha!
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Jaa, absolut.. Vill göra de!
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?

Stockholm eller nånstans i Södra Finland.. 

66. Har du en egen trädgård?

Ingen egen. Men faniljens..

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?

Kalle anka elr. Bamse.. haha..

68. Kan du alla orden i nationalsången?

Nå nä..

69. Badkar eller duschkabin?
Badkar.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Älska mig.
71. Favoritpizza?
Kebab
72. Chips eller popcorn?

Beror på.
73. Vilken färg på läppstift använder du?
Inget  alls.

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Hahaha nej.. Visste inteens att man kan göra de..
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Näääe.
76. Apelsin- eller äppeljuice?

Apelsin är godast, men tål inte de, så måste säga äppel då..  

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Pernilla, pizza.
78. Favoritchoklad?
Japp eller tupla typ.
79. När röstade du senast?
Får inte göra de än.
80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Kommer inte ihår. Mycket länge sen.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Inte vad jag kommer ihåg.

82. Är du bra på matlagning?
Bra vet jag inte, men kan laga typ allt..
83. Klarar du att tanka själv?

Jo. 

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?
Nejj.
85. Pepsi eller Coca Cola?

Coca Cola.

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nej, men sån där vita kläder som sjuksköterskor har var jag oxå tvungen att ha när jag praoade där..
87. Vad var det senaste du handlade?
Mat.
88. Har du kräkts offentligt:
När jag var bebis.. haha. Men inte annars vad jag kmr ihåg iaf..
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:
Sanna kärleken.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:

Vetinte. Ibland. 

91. Har du ringt något betalnummer:

Jaa.

92. Kan man vara vän med sitt ex:
Jaa.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast:
Mamma.
94. Hade du mycket hår som liten bebis:
Jo.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar:
Telia.
96. Vad har du i din väska:
Massa grejjs.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:

Inget typ.. 

98. Vad är du tacksam för idag:
Att jag och mina nära lever och mår bra..
99. Var hittade du den här listan:

På nån blogg.. 

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Ellen.A, Alva.A och Pernilla! :D
 
  Min finaste Fläcken! <3

Av Ann-Sofie - 24 juli 2011 18:00

1. Hur bor du: I hus
2. Brukar du komma i tid: Oftast gör jag väl de..
3. Hur lång är du: Ungefär 156..
4. Kan du laga mat: Ja.
5. Vad går du för gymnasie: Grundskol går jag i än.
6. Vad har du på dig just nu: Mjukisar, huvtröja, linne å underkläder..
7. Har du någon fobi: Kryp, och sånt som flyger.. ;)
8. Hade du en bra kväll igår: Inte var den då dålig iaf!
9. Vilket är ditt senaste inköp: Cola.
10. Din favoritdryck på morgonen: Juice, elr oboy.. Beror på.
11. Var fick du dina senaste pengar ifrån: Pappa.
12. Har du sovit i din egen säng inatt: aah.
13. Vad hade du sönder senast: Ingen aning.
14. Varm favoritdricka: Kaffe, te å oboy.
15. Favoritdricka när du är riktigt törstig: vatten.
16. Saknar du någon just nu: Om jag gör!
17. Vad ska man göra för att få dig irriterad: Jaaadu, det tar ett tag innan jag blir sur/irriterad, och vad man ska göra kan jag ju inte skriva här? ;) 
18. Senaste person du kramade: Camilla.
19. Senaste person du ringde: Pernilla.
20. Senaste person som ringde dig: Sara.
21. Vad drack du senast: Vatten..
22. Vill du ha barn: Kanske senare
23. Längtar du till din nästa födelsedag: Nej, inte speciellt.
24. Har rakat dina ben någon gång: Jaa.
25. Är du sugen på något nu: Inget spec
26. Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: 1-2 oftast, men ibland mer, eller mindre..
27. Använder du hudkräm: Om jag har torr hud så.
28. Attraheras du av män med skägg: Nää.
29. Micro-pop eller poppa själv: Spelar ingen roll..
30. Brukar du baka: Jo ibland.
31. Röstade du i det senaste valet: Nej.
32. Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Det kan jag ju inte direkt påstå. Det kunde ju alltid bli bättre.  
33. Har någon annan sovit i din säng inatt: Nej.
34. Har du pengar på mobilen: Ne, men gratis sms..

35. Vilken svordom använder du mest? Ingen, svär inte.
36. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Olika.
37. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Spelar ingen roll.
38. Om du vann en miljon på lotto, vad är det första du skulle köpa? Resa, shoppa massa, ge bort, spara.
39. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Joo.
40. När var senast någon stötte på dig?nyss
41. Vad åt du till middag senast? kommer inte ihåg..
42. Kan du vissla? Jao.
43. Tittade du på tecknat när du var liten? Ja.
44. Äger du några popband t-shirts? Nej.
45. När flög du senast? Många år sen.
46. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Ne!
47. När sov du senast på golvet?Ett tag sen.
48. Gillar du din boendesituation? Jaadu, vet inte de riktigt.
49. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Minst 10.
50. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ibland, ibland inte.
51. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 15
52. Tror du på liv på andra planeter? Nej..
53. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Säger väl inte särskilt mke. Olika saker varje gång..
54. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?  Ja.
55. Tycker du om att krama folk? Beror på.
56. Äger du en digitalkamera? Nej, min pajade.
57. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen.
58. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej.
59. Är du mörkrädd? Nja, händer väl ibland.
60. Tre saker du alltid har med dig? Mobilen, lypsyl, headset.
61. Jag tycker om: Massa.
62. När jag borstar tänderna: Blir dom rena?
63. När jag lagar mat: Går det oftast att  äta.
64. Den värsta känslan är: Finns många som känns hemska. Men hjälplösheten är en av som värsta, att inget kunna göra.
65. Den bästa känslan är: Glädje.
66. Om jag va ett djur skulle jag vara: En fågel.
67. Jag kommer alltid att: fortsätta kämpa..
68. Det finaste som finns är: Kärlek.
69. I somras: Har jag haft de skönt, och skojj. 
70. Sist jag grät var:  nån vecka sen.
71. När jag vill tänka går jag: nånstans där jag får vara själv.
72. När jag vaknar på morgonen: Ligger jag och drar mig tills jg måste gå upp, eller inte orkar ligga mer..
73. Innan jag går och lägger mig: Ber jag kvällsbön..
74. Just nu tänker jag på att: Jag vill resa...
75. Bebisar är: Söta.
76. Idag har jag: Inte gjort så mke..
77. Ikväll ska jag: Ut på prommis.
78. I morgon kommer jag: Vara hemma och slöa..
79. Hur kommer du se ut om tjugo år? de kan jag inte svara på, skrattretande tanke faktiskt..
.;))

80. Biter du på naglarna? Ibland.
81. Om du var tvungen att välja en maträtt att äta resten av ditt liv, vad väljer du? Tacos.
82. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Fisk.
83. Ljuger du? Brukar inte göra det. Men iblad händer det ju.
84. Har du kysst en polis? Nej.
85. Är du rädd för securitasvakter? Nej.
86. Vad har du på din nyckelknippa?Nycklar, och små nyckelringar typ..
87. Kan du fixa med bilar? Beror på vad som ska fixas..
88. Kan du baka bröd? Joodå!



 

Av Ann-Sofie - 24 juli 2011 15:40

Ska fa och promenera ikväll runt Pajala.. Asså först till byn, upp vid OK, fortsätta stora vägen och ner vid oss.. De blir typ 5 km, men har vilodag idag så de får räcka.. (:


Jag ska ladda upp bilderna från Finland (sommaren) här på bloggen, så ni får se dom sen.. :)


Hejjdå!


 

Av Ann-Sofie - 22 juli 2011 18:48

Ska med syrran till gymmetsnart.. Planerar att köra 2 timmar minst.. Kan ju hända att det blir längre oxå.


Otroligt skönt att röra på sig lite, det behöver vi alla.. :)

Av Ann-Sofie - 22 juli 2011 15:10

1. Hur gammal är du om fem år? 19
2. Vem var den senaste du träffade? Camilla (Syrran)
3. Hur lång är du? ca 156cm
4. Vilken var den senaste film du såg? vet ej..
5. Vem ringde du senast? Pappa
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Okej :), till Sara L
7. Vad är dagens planer? Ta de lugnt.. 
8. Föredrar du att ringa eller skicka smsa? Beror på till vem, och vad man ska säga..
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? För några timmar sen..
11. Vilken ögonfärg har du? Blandning av brun och blå typ..
12. När vaknade du idag? Vid 11 nångång..
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Nej, inte vad jag kommer ihåg iaf.. :) 
14. Vilken är din favoritplats? Finns massa..
15. Vem fick dig att skratta senast? Vet ej? Typ pernilla elr nån kul person.. 
16. Har du stationär eller bärbar dator? Både
17. Sover du med eller utan kläder på dig? Har typ nattlinne eller t-shirt på..
18. Hur många kuddar har du i sängen? 2..
19. Har du någon gång spytt på fyllan? Har aldrig varit full..
20. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor, skor och barfota..  Men olika vid olika tillfällen.
21. Är du social? Beror på vem eller vilka jag är med.. Men med dom jag känner bra, är jag alltid social..
22. Vilken är din favoritglass? twister och piggelin typ..
23. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, shoppa, ge bort och spara..
24. Tycker du om kinamat? Ibland är de väl gott.
25. Tycker du om kaffe? Jaa.
26. Vad dricker du till frukost? Olika, men typ juice, eller oboy typ..
27. Sover du på någon särskild sida? Nä, inte precis.. Olika hela tiden.
28. Kan du spela poker? Har aldrig spelat de..
29. Tycker du om att mysa? Joo de gör jag..
30. Är du en beroendemänniska? Ibland.
31. Känner du någon med samma födelsedag som din? Joo :)
32. Vill du ha barn? Joo, när jag är äldre..
33. Kan du några andra språk än svenska? Lite Engelska och lite Finska, och lite Norska..
34. Har du någonsin åkt ambulans? Jao, men fleraflera år sen.
35. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
36. Vad spenderar du helst pengar på? Småsaker, kläder och sånt typ..
37. Äger du dyra smycken? Nä, de tror jag väl inte..
38. Vad var det senaste du stoppade i munnen? vatten..
39. Vem är den roligaste människan du känner? Finns många som är roliga.. Men dom jag umgås mest med är väl Sara och Pernilla :p
40. Välj ett ärr på din kropp? En på foten.. Klantiga jag.. ;)
41. Vad har du för ringsignal? Här en källa rinner.. Men har nästan aldrig ljud..
42. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Joo, nog har jag väl en del..
43. Flirtar du mycket? Nej..
44. Vart togs din profilbild för din blogg? I byn, när jag var med Sara.. Typ vid frasses nära där..  
45. Vilken var den senaste bok du läste? Dött lopp typ eller nå.. :)
46. Läser du dagstidningen? Ibland när jag har lust..
47. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, inte jag men Bamse kommer väl typ hit hem..

48. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4

49. När var du i kyrkan senast? När det var muonio möten..

50. Vad ska du göra nu? Gå ut..
 
  hahahah.... KUL hade vi! :D

Av Ann-Sofie - 21 juli 2011 18:15

Jag behöver dig... <3

Av Ann-Sofie - 20 juli 2011 14:34

Hade jag kunnat, så hade jag gjort något. Men jag kan inte. Är hjälplös. Hjälplös. Förlåt.

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards