maskrosasse

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Ann-Sofie - 5 juli 2013 17:38

Och så var det fredag igen. Denna underbara dag. Känslan av att få sovmorgon de två nästkommande dagar. Veta att man får chilla och ta dagarna som de kommer. Inga måsten eller tvång, bara vara. Så fantastiskt.


Den här veckan har gått otroligt snabbt. Jag har jobbat min sista hela vecka, bara en måndag kvar och sen är jag ledig. Lycka om något! Dock vet jag inte riktigt hur dagarna kommer se ut när ledigheten kommer, har inget planerat förens den artonde då jag åker på läger. Men nåt hittar man väl på. Vila ut om inte annat.


Och träningen då? Har vart väldigt upp och ner med det. Vissa veckor kör jag gärnet, satsar stenhårt och andra veckor så är jag lat och sitter och äter godis framför TV:n istället. Inte bra alls, men aja. Det blir nog bra. Försöker hålla igång litegrann ialafall! Har tränat igår kväll och idag efter jobbet iallafall. Tränat ute, styrka och kondition. Skrivit eget träningsprogram som jag följer. Mycket ben och rumpa som jag försöker träna upp just nu. Men även mage och armmuskler. Får se vart man landar, men vet vad jag vill uppnå iallafall, vad jag strävar efter. Med träningen strävar jag inte efter att gå ner i vikt, utan handlar mer om att bygga muskler och få en bättre kondition. Därför (och av andra anledningar) äter jag något litet direkt efter träning. Banan och keso har blivit lite standard för mig.


Ikväll kommer min lilla bebis hit, som inte är så liten längre. ;) Vi ska iallafall ta det mys, kanske spela lite kort och sådär. Och imorgon åker jag till Pajala marknad med Amanda en sväng, blir kul! Sen söndag blir det nog att bara chilla gärnet så man orkar jobba måndagen.


Men ni, nu ska jag käka middag. Vi hörs!


   

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards