maskrosasse

Alla inlägg den 11 november 2014

Av Ann-Sofie - 11 november 2014 18:18

Hej!

Idag har det vart en bra dag. Hade sovmorgon och bara en lektion. Sen bar det av en sväng mot gymmet med Andreas. Bröst och mage stod på schemat. Blev ett bra pass tillslut, så skönt!


Åkte med tolv-bussen mot Pello. Väl i byn blev det direkt att bege sig mot jobbet för att avverka ett kortare arbetspass. Gick helt okej. Var mest att märka massa varor och få dem på plats i julbutiken, är rätt roligt när man väl kommer igång!


När jag jobbat ett tag fick jag ett glädjande sms. ''Studentresan'' är bokad. Åååh vad härligt! Den 30 maj beger vi oss av mot Kreta. Om jag längtar? Helt sjukt vad underbart. Bara betalningen kvar och sen är det verklighet på riktigt!


Förutom resan till Kreta har jag hunnit boka in halkbanan. Är extremt nervös, men ska nog gå bra. Kommer vara otroligt skönt att få bortgjort den så slipper man tänka på det sen till våren när det (förhoppningsvis) är dags för uppkörning och teoriprov. Anledningen till att jag inte tar körkort just nu är för att jag vill satsa på skolan fullt ut, därför hinner jag inte plugga teori samtidigt. Blir för mycket. Så jag väntar tills skolan blir lugnare så jag kan fokusera ordentligt på körkortet sen istället. Även om det hade vart fint att få det gjort så fort som möjligt så gäller det att prioritera!


Kom hem i alla fall vid fyra-tiden och då blev det middag. Nu sitter jag och försöker planera svenskalektionen jag ska hålla i under nästa vecka. Går sådär. Nu vet jag åtminstone vad jag ska göra så är bara att lägga upp det och plugga in lite grejs så är det klart. Borde inte vara allt för omöjligt att hinna göra bort detta i tid.

 

Bild tagen för ett år sedan. 

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards