maskrosasse

Alla inlägg den 16 november 2014

..

Av Ann-Sofie - 16 november 2014 16:17

Idag fick jag en käftsmäll när jag läste följande citat: ''The person who broke you can't be the one to fix you. Remember that.'' Detta tilltalande mig otroligt mycket för jag har inte insett det tidigare. Självklart är det ju så. Självklart kan inte det som krossar en laga en. Så varför har jag under flera år väntat på att de människor som skadat mig så svårt ska få mig att bli hel igen? Nu förstår jag. Nu kan jag sluta vänta på ett mirakel som inte kommer att inträffa. Jag måste gå vidare, laga de bitar som gått sönder på egen hand, vid behov med stöd utifrån. För hur skulle en människa som gång på gång sårat kunna göra det ogjort? Det går inte. Även om man kan förlåta så går det inte att ta tillbaka det som fått en annan människa trasig.


Det känns inombords när man får något sånt här rätt upp i ansiktet, men oj vad det behövdes. Det var precis detta jag behövde höra. Jag måste sluta tro att andra ska lösa mina problem, då blir de aldrig lösta. Nu är det dags för mig att ta tag i mitt eget liv, ta tag i det som är sårat och ärrat. Annars kommer jag inte kunna må helt bra. En gång för alla måste jag gå vidare från mitt förflutna. Jag måste leva i nuet. Ja, det måste jag.


 

Av Ann-Sofie - 16 november 2014 16:07

Lördagen spenderades till största del på jobbet. När jag slutade för dagen gick jag hem till lillasyster. Blev att äta middag där samt umgås med henne. På kvällen gick jag, Johanna och hennes lillebror ut och tände en rislykta till minne för de som fattas oss. Var fint!


När jag kom hem från J blev det att sitta hemma med familjen och mysa framför fotbollen. Vid midnatt blev det godnatt, och jag tog mitt rekord i ''uppe-sittande''. ;)


Idag vaknade jag vid elvatiden. Så skönt att sova ut! Åt frukost och åkte med familjen till Svanstein och tände lite ljus. När vi kom hem därifrån städade jag lite i mitt rum och dammsög lite här hemma. Sen blev det att gå ut på gården och köra lite ford. Tränade lite backning, parkering och bromsningstekniker. Eftersom forden är automatväxlad gick det betydligt lättare än vanligt. Bra att träna lite på även det så man vänjer sig!


Nu väntar jag på middagen. Sen lär det bli lite plugg om jag har orken. Har lite grejer som behövs göras så får hoppas något blir gjort i alla fall!


 

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards