maskrosasse

Alla inlägg den 23 november 2014

Av Ann-Sofie - 23 november 2014 20:44

Hade en fantastisk fredag på alla sätt. Efter att ha tillbringat förmiddagen i skolan steg jag på bussen mot Pajala. Väl där mötte jag upp min storasyster och min mamma på Café Nova. Hade en fantastisk träff. Och det var vår första träff på över tre år som vi var ensamma med mamma. Får hoppas det kan fortsätta i den här riktningen för även om jag inte alltid erkänner det så mår jag som bäst när jag kan ha kontakt med henne.


Efter denna magiska stund i Pajala åkte jag mot Ötå igen för att fira en fin vän. Kvällen startade med mat på Weddes och fortsatte med fika, presentöppning och en hel massa prat. Somnade sent in på natten/på morgonsidan och vaknade vid åtta för att bege mig mot Pello för jobb.


Jobbade hela lördagen, men tiden gick rätt fort så kändes helt okej. Fick även härliga nyheter av chefen så nu känns det ännu bättre än tidigare. Bara kämpa på!! På kvällen åt vi i alla fall hembakad pizza hemma och lite folk kom förbi så var ett fint avslut på dagen.


Idag har jag sovit ut. När jag vaknade har jag umgåtts med Andreas en del. Vi har mest lekt med min 'lillebror'. Var bland annat ute och busade lite, hur underbart som helst. På eftermiddagen när A åkte hem så for jag till min lillasyster en sväng. Vi åt lite mat, fikade och pratade. Mysigt!


Resterande av eftemiddagen/kvällen har jag tagit det lugnt. Druckit lite glögg (så gott!) samt tagit en lång bastu. Behövligt ibland! Nu känner jag mig redo för en ny vecka, helt klart!


 

Presentation

Hej!

Jag är en 18-åring tjej som går sista året på samhällsprogrammet i Övertorneå - en liten ort uppe bland de norrländska skogarna.

Jag skriver till mestadels om min vardag innehållande både svårigheter och glädjeämnen.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards